جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۴۵۶
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: دشمن مستاصل شده است و حرکات کور نشانه ضعف دشمن است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امیر مومنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در بحث آفرینش انسان و بعثت پیامبران مطالب ارزشمندی فرموده اند؛ شیطان ها مردم را از معرفت خدا باز داشتند و از پرستش او جدا کردند.

وی اضافه کرد: انسانها از نظر فطرت خداجو بوده و دنبال خالق هستند. اگر موانعی نباشد انسان فطرتا به خدا گرایش دارد و خدا را درهمه جا می جوید. پیامبران حجت را بر مردم تمام کردند و عقل های مردم را به حرکت وامی‌دارند و نشانه های قدرت خدا را بیان می کنند.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: خداوند هرگز انسان ها را بدون پیامبر و بدون کتاب آسمانی رها نکرده است، خدا به انسان ها محبت دارد و پیامبران را فرستاد که مردم را بیدار کنند؛ البته اهل حق و جبهه حق اندک هستند.

وی تاکید کرد: جبهه باطل فراوان هستند و پیامبران پیامبر بعدی را بشارت می دادند و پیامبر بعد از خود را معرفی می کردند. ما باید در مسیر پیامبر حرکت کنیم؛ چه کشته شویم، چه بکشیم پیروزیم.

امام جمعه عسلویه با بیان فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: ۱۳ آبان برای دشمن وآمریکایی ها نگران کننده است، خروش مردم باعث ناراحتی آنها می شود و ۱۳ آبان هم تجسم شرارت آمریکا است و هم تجسم مغرور شدن آنها.

وی تصریح کرد: کسانی که فکر می کنند آمریکا قدرت دست نیافتنی است اشتباه می کنند. در کشور ما هم کسانی هستند که فکر می کنند آمریکا قدرت برتر است همین کشورهای خلیج هم همین فکر می کنند ایادی آمریکا هستند و آمریکا را قدرت مطلق می دانند.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: امام ما فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ آمریکا هنوز این ملت را نشناخته است، پدر شهید بر سر جنازه فرزندش خم به ابرو نمی آورد اسلام را می بیند انقلاب را می بیند.

وی افزود: رهبرانقلاب فرمودند آمریکایی می گویند ما طرفدار ملت ایران هستیم ولی دروغ می گویند. در بیشتر حوادث جای پای آمریکا مشهود است. آغاز آن کودتای ۲۸ مرداد است می گویند تسخیر لانه جاسوسی آغاز چالش آمریکا با ایران است ولی دروغ می گویند ملت ما آمریکا را ناکام کرد.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: اتفاقات اخیر جنگ ترکیبی بود نه اغتشاش خیابانی؛ ملت صف خود را از آشوبگران جدا کرد و دشمن باید بداند قدرت ملت ایران مهمترین سلاح است در چهار دهه هر کاری توانستند برعلیه ملت ایران انجام دادند و همه هم شکست خوردند.

وی با بیان اینکه آمریکای امروز همان آمریکای دیروز است، گفت: بعضی فکر می کنند آمریکا عوض شده است، آمریکا روش هایش را پیچیده تر کرده است. آمریکا قدرت مسلط جهان نیست و افول کرده است.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: نشانه های افول آن مشکلات داخلی خطاهای محاسباتی بر سر کار آندن روسای جمهور که قبلی که دیوانه بود و رئیس جمهور فعلی هم گیج و ناتوان است. در اغتشاشات اخیر آمریکا نقش روشنی داشت. ظاهر قضیه چند جوان ونوجوان هستند و اینها بچه های خود ما هستند؛ مسئولین باید دقت کنند بحث بر سر آنها است که قضایا را می گردانند و پشت پرده هستند که ریشه ها باید ریشه کن شوند.

وی روز دانش آموز به دانش آموزان شهرستان تبریک گفت و افزود: دانش آموزان باید شهید فهمیده ها، شهید حججی ها و شهید صافی را الگو قرار دهند. متوجه باشیم دانش آموزان از دامن ملت جدا نشوند.

امام جمعه عسلویه از حضور آحاد مردم به ویژه دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر کرد و ادامه داد: برادران و خواهران دل تان نلرزد. این نظام اسلامی با اتکاء به الطاف الهی والطاف امام زمان (عج) و ارواح طیبه شهدا ماندنی و ماندگار است. ملت ما از شهادت نمی ترسد جان ناقابل خویش را فدای اسلام وانقلاب می کنیم این انقلاب با خون آبیاری شده است.

هاشمی نژاد افزود: حادثه شاهچراغ ملت ما را بیدارتر کرد. چه تشییع جنازه باشکوهی برگزار شد و چه جمعیتی آمده بود. ما خدا داریم این مملکت صاحب دارد و همه آگاه باشند همه هوشیار باشند.

وی ادامه داد: ملت ایران دین خدا را یاری کرده و خدا هم این ملت را یاری می کند. دشمن مستاصل شده است و حرکات کور نشانه ضعف دشمن است. دشمن نفس‌های آخرش را می کشد. ما بنیان مرصوص هستیم بصیر و هوشیار باشیم مواظب بچه ها و خانواده باشیم.

امام جمعه عسلویه افزود: در جمعه ۴ شهریور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر درشهرستان حضور داشتند با ایشان نشست داشتیم و از بیمارستان شهید سلیمانی بازدید کردند و قول دادند که برای بیمه مردم فکری کنند. الان ظاهراً مشکل حل شده است و کسانی که بیمه ندارند بیمه رایگان می شوند وباید مراجعه کنند که بیمه رایگان شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر