شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۸۸۹
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بیش از ۸۰ هزار نیروی کار از سراسر کشور در صنایع استان بوشهر اشتغال دارند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنج شنبه در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: وجود صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر و فعالیت بیش از ۸۰ هزار نیروی کار فعال از سراسر کشور در این صنایع، استان بوشهر را به ایرانی کوچک تبدیل کرده و آن جایگاه ممتازی در بعد فرهنگی به آن بخشیده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۷۴ درصد از گاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود یادآور شد: اصلی ترین مجتمع پالایشگاه گازی کشور در این استان قرار دارد و ۱۲ پالایشگاه بزرگ تنها در منطقه پارس جنوبی روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز را شیرین می‌کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: اکنون ۵۰ درصد از تولید محصولات پتروشیمی (سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن) در ۲۱ واحد پتروشیمی فعال در این استان صورت می‌گیرد و ۱۹ واحد نیز در دست ساخت است که با به مدار آمدن آن، این سهم به ۵۵ درصد می‌رسد.

صدور ۹۵ درصد نفت کشور از استان بوشهر

وی اضافه کرد: ۹۵ درصد نفت کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و عمده نفت فلات قاره ایران که از سکوها و چاه‌های دریایی تولید می‌شود در استان بوشهر است.

استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر تعاملات بالای فرهنگی با پنج کشور کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی دارد و تأثیرگذاری و تأثیر پذیری فرهنگی در این زمینه داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر