شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۷۲
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات ۱۶۰۰ رأس دام زنده غیرمولد سبک با نظارت بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی از بندر گناوه به کویت خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با تسنیم، از ابلاغ شیوه‌نامه صادرات دام زنده خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس صادرات دام زنده غیرمولد با نظارت بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی آزاد است.

وی با بیان اینکه صادرات این محموله‌ها شامل دام سبک غیر مولد مازاد است، اضافه کرد: با موافقت وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صادرات دام زنده سبک غیرمولد این مهم از طریق بنادر و گمرکات استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: دام‌های مازاد صادراتی بعد از نگهداری در قرنطینه پس از پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری با تأییدیه دامپزشکی اجازه صدور به کشورهای مقصد دارند.

وی از صدور 2 محموله دام زنده غیرمولد از بنادر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: 2 محموله دام غیرمولد استان بوشهر به تعداد یک‌هزار و 600 راس به ‌کشورهای حوزه خلیج فارس‌ مقصد کویت از بندر گناوه صادر شد.

بحرانی با اشاره به تداوم صادرات دام زنده به کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: دام‌های غیرمولد پس از طی کردن دوره قرنطینه‌ای و انجام نظارت بهداشتی و اطمینان از سلامت آنها تحت نظارت دامپزشکی گواهی بهداشتی بین‌المللی اخذ می‌کنند و به ‌کشورهای مقصد صادر می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر