جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۳۵۰
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: دسترسی اهالی استان بوشهر به اینترنت از طریق فیبر نوری افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی سملیان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر، ترافیک در استفاده از اینترنت همراه بسیار بالا است و با وجود جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان بوشهر، حدود یک میلیون و ۵۰۰ مشترک پهنای باند سیار وجود دارد و برخی از مردم ۲ یا چند سیم‌کارت فعال دارند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: با توجه به سرعت بالای اینترنت FTTX و فراگیر شدن فیبر نوری تا درب منازل، استفاده از اینترنت همراه کاهش می‌یابد چون بسیاری از مشکلاتی که اینترنت ثابت کنونی دارد سبب شده تا مردم تمایل بیشتری برای استفاده از اینترنت همراه داشته باشند.

سملیان خاطرنشان کرد: بر اساس تستی که انجام شده است سرعت اینترنت بر پایه فیبر نوری در استان بوشهر ۹۶۰ مگابیت در ثانیه است که کیفیت بسیار خوبی دارد، در حالی که سرعت اینترنت زوج سیم کنونی به بیش از ۲۰ مگابیت نمی‌رسد.

وی اظهار کرد :بر اساس آمارهای موجود در تارنمای اینترنت FTTX، استان بوشهر اکنون از نظر درصد خانوارهای تحت پوشش قرار گرفته پورت‌های فیبر نوری رتبه چهارم کشور است و برای ۱۳.۲۴ درصد از خانوارهای بوشهری پورت ایجاد شده و امکان دستیابی به این نوع اینترنت را دارند.

وی گفت: بر این اساس تا کنون امکان دسترسی ۴۲ هزار و ۶۱۷ خانوار بوشهری به این اینترنت فراهم شده است و این با اولویت شهرها ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر