شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۰۰۲
جمعه ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال جاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و اداری در مدارس سراسر کشور توزیع شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در نشست با فرهنگیان استان بوشهر افزود: سال گذشته ۱۲۲ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صدور مجوز استخدام مربی پرورشی اظهار کرد: تلاش می‌شود موافقت لازم برای جذب نیروهای خدماتی در مدارس کسب شود.

نوری ادامه داد: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، مجلس یازدهم و قوه قضاییه مورد توجه قرار گرفته است.

وی خطاب به معلمان گفت: با تشکیل گروه‌هایی در استان به دنبال ارائه راهکارهای بومی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مانند طرح دانش‌آموز، معلم و خانواده تراز انقلاب که در بوشهر اجرا شد، باشید.

نوری با بیان اینکه گسست بین نسلی اگر فضای آن پر نشود، تبدیل به گسل می‌شود، گفت: جریان امپریالیستی رسانه با استفاده از قدرت ارتباطات، در حال مدیریت افکار عمومی است، استکبار برای این که افکار انسان‌های کشورهای در حال توسعه را در اختیار خود قرار بگیرد، به دنبال تزلزل پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: محور قرار گرفتن مدرک در آموزش و پرورش به جای مسائل تربیتی در آموزش و مهارت‌گرایی به معنای شغل مطلق و حذف مهارت‌های پایه ‌مانند مهارت خلاقیت و تفکر نگرشی است که باید در آموزش و پرورش اصلاح شود.

نوری یادآور شد: ارتباط مدرسه و خانواده باید تقویت شود و از نگرش مشارکت گرفتن از اولیا فقط به عنوان عضو انجمن اولیا برای انجام تشریفات اداری باید دوری کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم دانش‌آموزانی حکیم تربیت کنیم، باید معلمی اهل خواندن، دانستن و عمل کردن تربیت کرد که معتقد به نشر علم و خیر و برکت انجام این کار باشد.

آموزش و پرورش، خاستگاه و میدان کار سپاه است

استاندار بوشهر با بیان اینکه سپاه و آموزش و پرورش مکمل هم هستند، گفت: براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش این استان، سپاه بعنوان معین فرهنگی آموزش و پرورش معرفی شده است.

احمد محمدی زاده افزود: آموزش و پررورش خاستگاه و میدان کار سپاه است چون بسیجیان در این جا شکل می‌گیرند و مجموعه سپاه همیار و کمک کار آموزش و پرورش در کار فرهنگی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر مجتمع‌های پتروشیمی وابسته به پترو فرهنگ نیز بعنوان معین مالی این اداره کل معرفی و قرار شد مسئولیت‌های اجتماعی آنها را در هیات امنا مصوب شود.

محمدی زاده یادآور شد: براین اساس ۲ مشکل اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه مسائل فرهنگی و مالی حل می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: یک هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان مبلغ مورد توافق استان با مجموعه نفت، گاز و پتروشمی است که از این اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان سهم پتروشیمی ها است و از این سهم واحدهای پتروشیمی آموزش و پرورش مشخص است که می توانید این سهم را به آموزش و پرورش استان اختصاص و به این شکل، مشکلات این اداره کل برطرف شود.

محمدی زاده در خصوص دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دانشگاه فرهنگیان این استان بسیار قدیمی است و باتوجه به اینکه در نشست شورای آموزش و پرورش مصوب شد دانشگاه جدیدی احداث شود متعهد می شوم که زمین مناسبی برای این کار اختصاص یابد و براساس اختیاری که در کمیسیون مولد سازی داریم اراضی و املاک مازاد دولت را به فروش می رسانیم و خرج احداث این دانشگاه می کنیم.

استاندار بوشهر گفت: داشگاه فرهنگیان این استان نیاز به سهمیه جذب هیات علمی دارد و از این بابت انتظار می‌رود یک سهمیه جذب هیات علمی به این دانشگاه داده شود و به این صورت زمینه ارتقای بیش از پیش این دانشگاه فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر