شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۲۸۸
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: دانش آموزان شهرستان گناوه روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور بابرگزاری بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گرفتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، این مانور باحضور ۲۰ هزار دانش آموز در بیش از ۱۲۰ آموزشگاه شهرستان گناوه با شعار " مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور " برگزار شد، جمعیت هدف با اقدامات لازم قبل، حین و بعد از زلزله آشنا شدند.

نحوه پناه گرفتن در کلاس و محوطه، انتقال مصدوم، مداوا، اطفای حریق و برپایی چادر اسکان اضطراری در زمان وقوع و بعد از زلزله از نکات آموزشی در این مانور بود.

در آیینی که به صورت نمادین در دبیرستان شهید منصور امیدی باحضور مسئولان شهرستان و اعضای مدیریت بحران اجرا شد، زنگ مانور به صدا در آمد و سپس یکی از کادر جمعیت هلال احمر در مورد این برنامه به دانش آموزان توضیح داد.

این مانور براساس سناریوی فرضی زلزله ۵.۹ ریشتری به اجرا درآمد و دانش آموزان آموختند در لحظات اولیه پس از وقوع زلزله چگونه عمل کنند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه در این آیین گفت: باتوجه به اینکه کشور ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد ، برگزاری چنین مانورهایی برای دانش آموزان بسیار ضروری است.

ضرغام مردانی افزود: یکی از مسئولیت های اصلی مدیریت بحران، حفظ جان دانش آموزان در مواقع بحرانی است که با آموزش، این روند تسهیل می شود.

وی بیان کرد: برگزاری مانورها، اجرای همایش ها و کارگاه‌های آموزشی بویژه در مدارس موجب تقویت آمادگی جامعه و آشنایی با شیوه های مقابله با بحران ها و حوادث خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه یادآورشد: دانش آموزان آموزش هایی را که در این مانور فرا می‌گیرند به خانواده خود انتقال دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر