شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۹۷۳
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: در برهه کنونی دانشجویان باید در جهاد تبیین و حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور نقش برجسته ایفا کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی ظهر چهارشنبه در آئین روز دانشجو در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه اظهار داشت: ۱۶ آذر از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ ایران اسلامی و روز استکبارستیزی و ظلم ستیزی دانشجویان است.

امام جمعه گناوه افزود: زیر بار ظلم و ستم نرفتن و مبارزه با ظلم و ستم و تسلط استکبار یکی از ویژگی‌های دانشجویان است که در سال ۱۳۳۲ تجلی پیدا کرد.

وی گفت: حادثه ۱۶ آذر ماه، چهار ماه بعد از کودتای سال ۳۲ توسط آمریکا و انگلیس و ساقط شدن دولت قانونی رخ داد که حضور معاون وقت رئیس جمهور آمریکا در ایران، با اعتراض دانشجویان مواجه می‌شود و سه تن از دانشجویان در جریان این اعتراض‌ها به شهادت رسیدند.

معنای مطالبه گری و منتقد بودن بازی در زمین دشمن نیست

وی با بیان اینکه امروز وظیفه دانشجو بیشتر و سنگین‌تر از سال ۳۲ است افزود: دانشجویان کشور ما همانگونه که در پیروزی و تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی و عرصه‌های مختلف آن نقش مهم و اثرگذار داشته‌اند در برهه کنونی نیز باید در جهاد تبیین و حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور نقش برجسته ایفا کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بابیان اینکه به تعبیر شهید بهشتی دانشجو مؤذن و بیدارکننده جامعه است گفت: نقش دانشجو در جامعه بیدارکنندگی است و امروز دانشجویان ما با بصیرت خود تحت تأثیر جنگ ترکیبی، هیبریدی و رسانه‌ای و القائات دشمن قرار نخواهد گرفت.

امام جمعه گناوه بیان کرد: دانشجو می‌تواند در همه عرصه‌ها مطالبه گر و منتقد، باشد اما معنای مطالبه گری و منتقد بودن این نیست که در زمین دشمن و همراه معاندین کشور با آنها همراهی کنیم.

وی بیان کرد: امروز دشمنان جنگ ترکیبی، شناختی، ادراکی علیه نظام اسلامی آغاز کرده‌اند اما با بصیرت افزایی و هوشیاری جامعه شکست خورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو ماه اخیر با رصد اخبار می‌توان دید که دشمنان منتظر فرصتی بودند تا بتوانند وارد عرصه مبارزه علیه نظام اسلامی شوند و متأسفانه عده‌ای نیز تحت تأثیر احساسات و هیجانات آنها قرار گرفتند.

انتظار خیرخواهی از دشمنان اشتباه است

وی گفت: امروز تبلیغات سنگینی علیه نظام و ملت ما توسط شبکه‌های معاند و تلویزیون‌های فارسی زبان بیگانه، انجام می‌شود اما علیرغم همه مشکلات موجود، دانشجویان، دانش آموزان، جوانان، نوجوانان، اساتید، بسیجیان و اقشار مختلف مردم جامعه به انقلاب و ولایت وفادار هستند و از آن حمایت می‌کنند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: هیچکس منکر ضعف‌ها، کاستی‌ها، گرانی، برخی ضعف و سو مدیریت‌ها و مشکلات موجود نیست اما نباید با این بهانه‌ها و مشکلات امنیت کشور و ملت و منافع ملی دچار خدشه شود و وظیفه همه ما این است که با بصیرت و آگاهی بیشتر در عین مطالبه گری مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی اضافه کرد: دشمنانی که در خارج نشسته‌اند دلسوز کشور، مردم، جوانان و دانشجو و استاد دانشگاه ما نیستند و ما باید خودمان برای خود دلسوزی کنیم و در کنار هم مشکلات جامعه را حل کنیم اما انتظار خیرخواهی از دشمنان قطعاً اشتباه است.

نظام اسلامی مقتدر و باصلابت ایستاده است

وی تصریح کرد: دشمنان و معاندان در طول ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی دشمنی و عداوت خود را نسبت به ملت ایران نشان داده است که امروز هم تحریم‌های ظالمانه آنها از جمله در حوزه دارو بیماران سرطانی و پروانه‌ای نمونه‌ای از این تحریم‌های ظالمانه است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز نظام مقدس اسلامی به پاس خون شهدا با صلابت و قدرتمند به راه خود ادامه می‌دهد و این بادها که از هر طرف می‌وزد، نمی‌تواند به درخت تنومند انقلاب ضربه وارد کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: مردم و بازاریان گناوه همواره پشتیبان و همراه انقلاب و نظام بوده‌اند و امروز نیز این انتظار را می‌رود که تحت تأثیر تبلیغات سو دشمنان قرار نگیرند و با هوشیاری کامل نقشه‌های آنها را خنثی کنند.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: زن در دین مبین اسلام دارای جایگاه والایی است و قرآن و پیامبر (ص) و ائمه (ع) برای زنان و مادران در عرصه‌های مختلف ارزش بالایی قائل شده‌اند.

وی گفت: حضرت زهرا نمونه بارزی است که امروز باید در زندگی به عنوان اسوه و الگو قرار دهیم و تاریخ زندگی حضرت و خطبه فدک ایشان باید درس و الگوی برای برای ما باشد.

در این آئین جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر