جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۰۲۵
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۷

فکرشهر: سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: سامانه بارشی اخیر باعث شد که ۳۷۶ مورد از ۸۶۲ سازه آبخیزداری استان آبگیری شوند.

به گزارش فکرشهر، عبدالحسین گرشاسبی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما افزود: سازه‌های آبخیزداری استان در هر بارش می‌توانند ۳۵ میلیون مترمکعب آب را ذخیره کنند که در بارش‌های این هفته، ۱۹ میلیون مترمکعب آب پشت این سازه‌ها ذخیره شد.

او ادامه داد: بیشتر بارش‌ها مربوط به شهرستان‌های شمالی و مرکزی استان مانند دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان، تنگستان و بخشی از دشتی بوده است.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزون بر نگهداری آب، کاهش سرعت جریان آب و جلوگیری از سیلاب در پایین دست را یکی از اهداف مهم ساخت سازه‌های آبخیزداری عنوان کرد و با وجود شدت بارش‌ها در برخی نقاط، گزارشی از سیلاب در روز‌های گذشته نداشتیم.

گرشاسبی گفت: یکی از اهداف ایجاد طرح‌های آبخیزداری این است که به مرور آب آزاد شود، اما برخی از آبخیزنشینان دریچه‌های خروجی سد‌ها را می‌بندند که از آنان می‌خواهیم این کار را انجام ندهند، زیرا باعث انباشته شدن رسوب وکاهش عمر مفید سد‌ها می‌شود.

او عنوان کرد: امسال ۸۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده که برای اجرای ۹ طرح هزینه خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر