شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۱۰۸
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: ایران اسلامی الگوی حمایت از زنان و حقوق بشر است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا اهل کساء و مباهله و از جمله کسانی بود که آیه تطهیر در شأن و منزلت او نازل شد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) جایگاه ویژه ای نزد رسول خدا داشت اضافه کرد: محبت پیامبران به فرزندان و افراد برای خدا است و دوستی آنها بر می‌گردد به دوستی خدا. فرزندان حضرت یعقوب چون انگیزه پدرشان از محبت به یوسف را نمی‌دانستند بر او خرده می‌گرفتند و حضرت یعقوب چون می‌دانست یوسف مورد محبت و برگزیده خداست به او محبت می‌کرد.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: دوست داشتن حضرت فاطمه زهرا (س) توسط پیامبر هم به این دلیل بود چون فاطمه برگزیده خدا و عزیز کرده خدا بود و پیامبر ویژه او را دوست داشت، از او استقبال گرم می‌کرد، او را می‌بوسید و درجای خود می‌نشاند.

وی افزود: رهبر انقلاب در خصوص وقایع اخیر فرمودند که می‌گویند مشکل خود با آمریکا را حل کنید؛ اگر مشکل ما با آمریکا حل می‌شد ۴۰ سال قبل حل شده بود، مگر می‌شود گرگ و میش کنار هم باشند؟ مذاکره ایران و آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: ما باید در برابر آمریکا از همه خطوط قرمز خود عبور کنیم که هیچ زن و مرد غیرتمند ایرانی حاضر نیست این را بپذیرد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور تاکید کرد: این چند نفر اغتشاشگر عامل دشمن هستند به جان و مال مردم تعدی می‌کنند، اموال مردم و بیت المال را تخریب می‌کنند. اینها مردم نیستند و دنبال منافع خود هستند.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه آمریکا چه منفعتی برای ملت ما دارد و چه گلی به سر ما خواهد زد اظهار داشت: جز درندگی چیزی از آمریکا سراغ نداریم.

وی تاکید کرد: اینها صدای رعدآسای ملت در ۱۳ آبان را نشنیدند، تشییع جنازه چند میلیونی شهید سلیمانی و تشییع جنازه شهدا را ندیدند؛ ملت ما اینها هستند.

هاشمی نژاد افزود در رسانه‌های معاند پر کرده اند که کردستان امنیت نیست؛ سفر رئیس جمهور به کردستان، حضور ایشان در کف بازار و حضور در نماز جماعت اهل سنت را دیدند. نشست صمیمانه رئیس جمهور با علمای شیعه و سنی را دیدیم اینها امنیت و وحدت کردستان بود.

امام جمعه عسلویه افزود: ۲ ماه هست رسانه‌های معاند و ضد انقلاب دنبال موج سواری هستند و دنبال اعتصاب هستند؛ حتی با تهدید اصناف دنبال اعتصاب هستند و اصناف ما همراهی و همکاری نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: اصناف ما معتقد و مذهبی هستند و می‌دانند این حربه دشمن است. اعتصاب عمومی و تعطیلی بازار و فشار اقتصادی ترفند دشمن است در این قضیه هم سرشان به سنگ خورد.

هاشمی نژاد به بیانیه کشورهای اروپایی و آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: علیه ایران بیانیه می‌دهند که جمهوری اسلامی حقوق زنان را نقض می‌کند ولی بی شرم‌ها کشورهای خودشان را نمی‌بینند.

وی ادامه داد: در آمریکا و انگلیس حقوق زنان را ببینید، اگر تنها یک‌کشور در دنیا حقوق بشر را رعایت می‌کند آن کشور ایران است. در کدام کشور سراغ دارید که دختر دانشجو جلوی رئیس جمهور آزادانه سخن بگوید و خبرنگار آزادانه سوال کند.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: در کشورهای آنها اگر خبرنگار اظهار نظری خلاف دولت کند دست بند می‌زنند و از کار اخراج می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر