جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۱۲۰
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر حل مشکلات فرهگی کشور گفت: مسئولان فرهنگی به وظایف خود دقیق عمل کنند و بدون فرافکنی مسئولیت خود را بر دوش دیگران نگذارند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: هدایت فرهنگی کشور بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در این مسیر همه خواهان اجرای دقیق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند تا بتواند چالش‌های فرهنگی کشور را حل کند.

وی افزود: با مهندسی فرهنگی باید گزاره‌های غلط را در جامعه شناخت و اصلاح کرد، چرا که گاهی در جامعه یک گزاره غلط تزریق می‌شود و نپرداختن به آن می‌تواند آثار مخربی را در جامعه داشته باشد.

خطیب جمعه بوشهر تاکید کرد: مسئولان فرهنگی کشور به وظایف خود دقیق عمل کنند و بدون فرافکنی آن وظایف را بر دوش دیگران نگذارند.

وی ادامه داد: در این مسیر هیئات مذهبی باید مورد توجه قرار بگیرند تا با رفع مشکلات مالی بتوانند نقش اثر‌گذار خود را در مسائل فرهنگی و مذهبی جامعه ایفا کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه ساختار بودجه فرهنگی کشور نیاز به اصلاح دارد، گفت: باید بر تخصیص و هزینه‌کرد بودجه فرهنگی کشور نظارت دقیق شود.

وی عنوان کرد: اکنون نیاز به مسئله یابی مشکلات در حوزه فرهنگی کشور است و باید وظیفه هر دستگاه و نهاد در بخش‌های مختلف به صورت دقیق مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به روز جهانی حقوق بشر، گفت: این روز برای همه مردم جهان به عنوان یک روز ویژه است، روزی که از طرفی به عنوان حمایت از حقوق بشر نام‌گذاری شده و از طرف دیگر سران کشور‌هایی که خود را حامی حقوق بشر می‌دانند از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند.

به گفته خطیب جمعه بوشهر، نهاد‌های حقوق بشری امروز تحت سیاست‌های سرانی هستند که خود جنایت‌کار بوده و بزرگترین موارد نقض حقوق بشر را رقم زده‌اند و تصمیم‌هایشان با نگاه سیاسی گرفته می‌شود که با نگاه حمایت از حقوق بشر منافات دارد.

وی خطاب به مسئولان اجرایی استان گفت: همه مسئولان و مدیران و کارشناسان باید با اخلاق حسنه با مردم رفتار و تمام تلاششان را برای رفع مشکلاتشان به کار گیرند.

آیت‌الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها از برگزار کنندگان کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی در استان تقدیر کرد و گفت: برگزاری این جشنواره باعث ارتقای علمی حوزه و دانشگاه در استان می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر