شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۳۶۶
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان گفت: یک متخلف شکار در منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش دشتستان دستگیر و یک قبضه سلاح غیرمجاز جنگی کشف شد.

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، طاهره موسوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال گشت و کنترل محیط بانان دشتستان در مناطق حفاظت شده و اخذ گزارش مبنی بر حضور متخلفان برای شکار چهارپایان مانند کل و بز، قوچ و میش موضوع دستگیری متخلفان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان افزود: با همکاری یگان‌های حفاظت اداره کل، پاسگاه محیط بانی کوه بیرمی و شهید محمدی، منطقه مورد پایش دقیق‌تر و مسیر خروجی متخلفان نیز تحت نظارت قرار گرفت و متخلفان که قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب از منطقه خارج شوند در دام محیط بانان گرفتار شدند.

وی گفت: در این ارتباط یک نفر متخلف با یک قبضه سلاح گلوله زنی غیرمجاز جنگی و مقادیری فشنگ دستگیر و متخلف دیگر با یک قبضه سلاح متواری که پس از پیگیری‌های لازم مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان یادآور شد: در بازجویی‌های فنی صورت گرفته فرد دستگیر شده به شکار یک رأس قوچ وحشی اعتراف کرد.

موسوی بیان کرد: به استناد مصوبه شماره ۴۴۲ شورای‌عالی حفاظت محیط زیست جریمه هر رأس کل وحشی و بز وحشی ۲۵۰ میلیون ریال است که در گونه‌های جنس ماده مبلغ جریمه سه برابر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر