جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۰۹۷
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه بخشی از افزایش نرخ دلار به دلیل جو روانی بوده است، گفت: یکی از دستاوردهای توافق ایران و چین، کاهش قیمت دلار است که در حال رخ دادن است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، «مجیدرضا حریری» با بیان اینکه دستاوردهای سفر رییس جمهوری به چین به‌زودی مشخص خواهد شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مانع برای کنترل نرخ دلار، درهم بود که مسیر آن مسدود شده بود و با گشایش‌های انجام شده نرخ دلار کاهشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی یک ساعت گذشته نرخ دلار ۲ هزار تومان کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: از روز یکشنبه تبادلات درهم از سوی صرافی‌ها تسهیل می‌شود و در نتیجه نرخ دلار نیز روند کاهش را طی خواهد کرد.

حریری تاکید کرد: بخشی از افزایش نرخ دلار به دلیل جو روانی بوده است که با دسترسی به درهم، تاثیر روانی کاهش و نرخ آن نزولی خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین عصر امروز متنی در صفحه شخصی خود منتشر کرد و برای کاهش قیمت دلار به ذخیره کنندگان آن هشدار داد.

حریری در این پیام نوشته است: «هرچه دلار ذخیره کردید بریزید بازار، یکی از توافقات پکن سرازیر شدن درهم از طرف امارات است و از یکشنبه کلید خواهد خورد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر