شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۲۶۲
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست متصرفان خارج شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، زبیده دهداری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: برای این میزان اراضی آزاد شده از دست متصرفان، سند تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی صادرشده است.

وی افزود: همچنین در سالجاری یک هزار و ۱۵۶ هکتار اراضی ملی برای اجرای طرح های تولیدی و اشتغال‌زایی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه با بیان اهداف طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور بنا به دستور رئیس جمهور، تصریح کرد: این طرح از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ به اجرا در می‌آید که سهم استان بوشهر سه ملیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در هر سال و در چهار سال به میزان ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال است.

دهداری ادامه داد: این طرح در چهار عرصه جنگل‌های طبیعی موجود که دستخوش یکسری تخریب و حوادث شده، توسعه زراعتی در اراضی ملی و زراعی، بیابان‌زدایی و مقابله با کانون های ریزگردها و توسعه درختکاری با محوریت فضای سبز در شهر و روستاها، اجرایی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: برای اجرای این طرح مهم کشوری نیاز به همدلی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردمی است.

وی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: هفته منابع طبیعی امسال با شعار "درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی " نام‌گذاری شده که در این راستا برنامه‌های مختلفی از جمله نشست با خبرنگاران و تجلیل از آنها پیش بینی شده است.

دهداری بیان کرد: احداث سدهای آبخیزداری در این شهرستان که در تقویت پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و ارتقا سطح درآمد روستائیان بسیار اثرگذار بوده، ضروری است که این اداره با حمایت و پشتیبانی فرماندار چندین طرح در سال جاری اجرا و افتتاح کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: در سال جاری سه طرح آبخیزداری با اعتبار بیش از ۱۲ میلیاردتومان اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اراضی بیابانی این شهرستان را هشت هزار و ۶۴۴ هکتار، مراتع ۸۷ هزار هکتار و جنگل های دست کاشت را سه هزار هکتار عنوان کرد و افزود: تعداد ۳۶۵ نفر همیاران طبیعت در حوزه دانش آموزی، مروج و محافظ با اداره همکاری دارند.

دهداری یادآورشد: در سال جاری ۱۵۰ هکتار هلالی آبگیر در این شهرستان احداث شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه با تقدیر از خبرنگارانی که به عنوان همیار همواره در انعکاس فعالیت های این اداره همکاری دارند، گفت: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی میان مسوولان و مردم و بر اساس رسالت کاری خود نقش موثری در پیشرفت و توسعه جامعه دارند.

وی بیان کرد: یکی از ابزارهای قدرتمند اطلاع‌رسانی، رسانه‌ها هستند که می‌توانند برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را به اطلاع مردم برسانند.

در این آیین از خبرنگارانی که با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه همکاری در پوشش عملکرد و رویدادهای خبری دارند تقدیر و تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر