شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۴۴۶
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: اسناد بهره برداری طرح‌های مرتع‌داری در سطح ۲۴ هزار و ۳۸۴ هکتار به مرتعداران استان واگذار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالحسین گرشاسبی روز چهارشنبه در حاشیه حضور در دفترخانه اسناد رسمی بوشهر جهت امضا اسناد به ایرنا گفت: این سندها در ۲۳ سامان عرفی به ۷۴ مرتعدار دارای پروانه چرا در شهرستان‌های استان واگذار شده است.

وی بیان کرد: واگذاری طرح مرتع‌داری به معنی واگذاری زمین و انتقال سند مالکیت عرصه به مرتع‌دار نیست و تنها حق بهره‌برداری از مرتع به دامدار احاله مدیریت شده و پروانه چرای دام به طرح مرتع‌داری تبدیل می‌شود.

گرشاسبی هدف از احاله مدیریت و واگذاری اسناد طرح‌های مرتع‌داری به دامداران را مشارکت بهره برداران در مدیریت پایدار مراتع، حفاظت از منابع طبیعی تجدیدشونده و بهبود معیشت مرتع‌داران وابسته به مرتع عنوان کرد.

وی افزود: بر این اساس مرتع‌دار موظف است با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بیولوژیک، بیومکانیک و مدیریتی پیش بینی شده از جمله بذرپاشی، کشت گیاهان دارویی و مرتعی، قرق و ذخیره نزولات آسمانی در راستای حفاظت، احیا و بهره برداری اصولی و بهینه از مرتع اقدام کرده و از هر فعالیتی که منجر به تخریب مرتع می‌شود خودداری کند.

گرشاسبی ادامه داد: تعهدات سالجاری اداره منابع طبیعی استان بوشهر ۲۰ هزار هکتار احاله مدیریت طرح مرتعداری است که با طرح‌های واگذار شده ۲۲ درصد بیش از تعهدات مصوب اقدام شده است.

وی عنوان کرد: آخرین مهلت قانونی مرتع‌داران جهت تهیه و بازنگری طرح مرتعداری و انعقاد قرارداد تا چهارم اردیبهشت سال ۱۴۰۲ است.

گرشاسبی ادامه داد: برای تعیین جایگزین مرتع‌دار متوفی نیز تا یازدهم مرداد سال ۱۴۰۲ فرصت است که پس از سپری شدن مهلت‌های اعلامی، افراد مشمول فصل چهارم اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور شده و پروانه چرای دام آنان باطل و مرتع بلامعارض اعلام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر