جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۱۵۶
سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور ، اعتبار برای ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی برای استان مصوب شد که پس از تامین و تخصیص اعتبار اقدام خواهیم کرد.

به گزارش فکرشهر، خلیل رازه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندر گناوه افزود: در سفر هیات دولت سیزدهم ، ۱۶ میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه‌ها در استان بوشهر مصوب شد که با ابلاغ و تخصیص آن به تناسب ظرفیت هر شهرستان از جمله گناوه تقسیم بندی و اجرایی خواهد شد.

وی اظهارکرد: باتوجه به وضعیت شهرستان گناوه در حوزه گردشگری، نیاز مبرم به ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی دارد که در برنامه این اداره کل قرار دارد.

رازه بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی و ایجاد کارگاه‌های کوچک خانگی با حمایت‌هایی که از طریق تسهیلات در حال حاضر انجام می‌شود در برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروز امسال حدود ۱۳۱ غرفه‌ صنایع دستی در این استان دایر شده است که فروش محصولات آنها نسبت به سال قبل از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی یادآورشد: تعداد چهار غرفه نوروزی محصولات صنایع دستی در شهرستان گناوه به اضافه چندین سیاه چادر در جوار این بازارچه‌ها دایر شده است.

رازه بیان داشت: محصولات این غرفه‌ها در سه رشته مرتبط صنایع دستی بوده است که با استقبال خوب گردشگران و مسافران نوروزی همراه و فروش خوبی در روز معادل چهار تا پنج میلیون تومان داشته‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: شهرستان گناوه از قدیم تاکنون یک مقصد مهمی برای گردشگران بخصوص در ایام نوروز بوده که حضور آنها باعث رونق کلیه بازارها از جمله بازار صنایع دستی در این منطقه می‌شود.

رئیس جمهور و هیات همراه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۱ در قالب دور دوم سفرهای استانی به بوشهر سفر کردند.

شهرستان گناوه از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور در تعطیلات نوروز امسال بیشترین حضور مسافران و گردشگران را در استان بوشهر داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر