شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۲۳۲
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر با اعلام آمار وقایع ازدواج و طلاق این استان در سال ۱۴۰۱ ، از کاهش ۱۴ درصدی طلاق در این استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، اسکندر پاسالار روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: در این سال ۲ هزار و ۱۱ واقعه طلاق در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به سال پیش از آن گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است و یکی از رخدادهای مثبت این استان به شمار می‌رود.

وی افزود: میانگین سن طلاق در بین زنان استان بوشهر ۳۲.۹ است در حالی که این میانگین در کشور ۳۳.۴ را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر توضیح داد: در تحلیل سن طلاق بانوان ۲ تحلیل وجود دارد؛ ممکن است در نگاه نخست پایین آمدن سن طلاق آسیبی بزرگ برای جامعه به شمار آید اما در تحلیل جامعه‌شناختی هر چه سن طلاق پایین‌تر باشد بهتر است چرا که فرصت ازدواج مجدد برای زنان فراهم تر است.

پاسالار اضافه کرد: میانگین سن طلاق برای مردان نیز در استان بوشهر ۳۷.۸ است درحالی که این میانگین در کشور ۳۸.۱ است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر گفت: در سالی که گذشت ۶ هزار و ۱۸۸ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده که نسبت به سال پیش از آن ۴.۹ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با این حال این روند کاهشی نسبت به سال پیش از آن کمتر است و با اقدامات انجام شده در زمینه ازدواج آسان امید می‌رود تا این آمار تا پایان ۱۴۰۲ به صفر برسد و دست‌کم شاهد کاهش ازدواج در استان نباشیم.

پاسالار عنوان کرد: میانگین سن اولین ازدواج مردان در کشور ۲۸ است اما این میانگین در استان بوشهر ۲۸.۶ است.

وی افزود: با این حال این میانگین در استان بوشهر نسبت به سال‌های پیش به میانگین کشوری نزدیک‌تر شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر اضافه کرد: میانگین سن زنان استان بوشهر در نخستین ازدواج نیز در سال گذشته ۲۴.۵ بوده و این میانگین در کشور ۲۳.۸ است.

پاسالار یادآور شد: میانگین سن ازدواج در استان بوشهر نسبت به سال ۱۴۰۰ بهبود یافته است که کاهش بسیار جزئی در این زمینه نیز در بازه زمانی یکساله ارزشمند است.

وی بیان کرد: سال نامه آماری ۱۴۰۲ در یک تا ۲ ماه آینده با ارائه همه آمارها و تحلیل‌های آن در پنج واقعه ولادت، وفات، طلاق و ازدواج و مهاجرت آماده می‌شود و در اختیار همه دستگاه‌های بهره‌بردار قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر