شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۳۳۷
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در نیم‌سال دوم ۱۴۰۱، گمرکات استان بوشهر با ۲۷ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد ۲۱۰ میلیون دلار رتبه اول صادرات کالا در کشور را بدست آوردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی سلیمانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بررسی آمارهای صادراتی کالا از گمرکات استان در سال جاری نشان می‌دهد که طی یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آن از نظر وزن ۷ درصد و از نظر ارزش ۳۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده محصولات صادراتی استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، سیمان، کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ، سنگ گچ و تره بار بوده که مقصد هدف آن‌ها کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی و موزامبیک بوده است.

ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در خصوص واردات کالا گفت: در سال گذشته ۶۳۷ هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۰ درصد و و از نظر ارش ۳۴ رصد رشد داشته است.

سلیمانی عنوان کرد: اجزاء و قطعات نیروگاهی، انواع پارچه، قطعات یدکی موتورسیکلت و خودرو، و انواع لاستیک از جمله کالاهایی وارداتی از کشورهای چین، روسیه، هند، فیلیپین و امارات متحده عربی بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر