جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۹۰۹
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، احتمالا سه‌شنبه آینده، ۵ اردیبهشت، با انتشار ویدیویی کارزار انتخاباتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، بر اساس این گزارش، اعلام رسمی کاندیداتوری  بایدن ۸۰ ساله درست در چهارمین سالگرد آغاز کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ خواهد بود، انتخاباتی که به پیروزی او بر دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، انجامید و اکنون با کاندیداتوری احتمالی آقای ترامپ از سوی حزب جمهوری‌خواه بار دیگر این دو رویاروی هم قرار خواهند گرفت.

بایدن مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده است و اگر در دور دوم هم به پیروزی برسد، زمانی که کاخ سفید را ترک می‌کند ۸۶ ساله خواهد بود.

جمهوری‌خواهان هنوز کاندیدای خود را انتخاب نکرده‌اند، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در میان همه نامزدهای احتمالی این حزب از جمله ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهوری ایالات متحده، و نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، پیشتاز است.

بایدن اگرچه با رقبای چندان مهمی در میان هم‌حزبی‌های خود مواجه نیست، اما نظرسنجی ماه گذشته خبرگزاری رویترز نشان می‌داد که ۴۵ درصد دموکرات‌ها مخالف کاندیداتوری دوباره او هستند و ۴۸ درصد هم معتقدند که او باید در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند.

آغاز کارزار انتخاباتی بایدن در بیست و هفتمین ماه پیروزی او بر ترامپ خواهد بود. او طی این مدت توانست موافقت کنگره ایالات متحده برای اختصاص میلیاردها دلار به مهار بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و توسعه زیرساخت‌ها را جلب کند و نرخ بی‌کاری در کشور را به پایین‌ترین حد خود از سال ۱۹۹۶ برساند، اگرچه بالاترین نرخ تورم در ۴۰ سال گذشته کارنامه اقتصادی او را تیره کرده است.

بایدن که اکنون رهبری دموکرات‌ها را بر عهده دارد در سال ۲۰۲۴ همچنین با انتخابات سخت سنای ایالات متحده روبه‌رو است. دموکرات‌ها در این انتخابات باید برای حفظ کرسی‌هایی که از ایالات ویرجینیای غربی، اوهایو و مونتانا دارند، بجنگند، ایالاتی که معمولا به جمهوری‌خواهان گرایش دارند.

طی هفته‌های اخیر، بایدن در سخنرانی‌های سیاسی خود به طور تلویحی از تمایلش به کاندیداتوری مجدد سخن گفته بود و برای نمونه از یک پزشک نقل قول کرد که او توانایی انجام وظایفش در کاخ سفید را دارد.

انتظار می‌رود که بایدن هفته آینده با حامیان مالی اصلی کارزار انتخاباتی چهار سال قبل خود دیدار کند. حامیان مالی یکی از وجوه کلیدی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا خواهند بود که به نظر می‌رسد پرهزینه‌ترین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ این کشور باشد.

دیدار جو بایدن با حامیان مالی خود همچنین نشان می‌دهد که آنها بر تردیدهایشان نسبت سن و سال بایدن و دورنمای حضور او در یک دوره انتخابات نفس‌گیر دیگر غلبه کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر