جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۹۶۶
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: امام جمعه عسلویه وحدت را یک ضرورت دانست و گفت: تقویت وحدت در شهرستان عسلویه با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: وجود سپاه حاکی از دور اندیشی و ژرف نگری حضرت امام بود.

وی با بیان اینکه نقش تأثیرگذار سپاه پاسداران جهت تداوم انقلاب قطعاً کم نظیر است اضافه کرد: نقش سپاه برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب قابل تحسین و تقدیر است.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه کارنامه سپاه درخشنده و امیدبخش است خاطرنشان کرد: سپاه در تمام صحنه‌ها و میدان‌ها حرف برای گفتن داشته و دارد و در صف اول محکم و استوار ایستاده است.

وی با تبریک عید فطر بیان کرد: عید فطر یک موضوع شرعی است و باید ثابت شود اول ماه است که یا باید ماه دیده شود یا ۳۰ روز روزه بگیریم. ۱۰۰ گروه استهلال دقت کردند رصد کردند ماه دیده نشد و همه مراجع هم می‌گویند باید حاکم شرع اعلام کند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: اگر حاکم شرع اعلام کند همان مرجع هم باید تبعیت کند. امروز حاکم شرع ولی فقیه است و وقتی ولی و حاکم شرع اعلام نکرده ما بر چه مبنایی نماز عید بخوانیم.

امام جمعه عسلویه افزود: بحث وحدت بسیار مهم است و برحسب وظیفه دینی باید همه باید بکوشند وحدت بیشتر شو. د مخلص کسانی هستیم که برای وحدت تلاش می‌کنند و دستشان را می‌بوسیم و کسانی که وحدت را تضعیف می‌کنند بر نمی‌تابیم. وحدت شکنی بازی در زمین دشمن است چه بدانیم چه ندانیم.

وی گفت: امروز با کسانی که وحدت شکنی کردند باید برخورد مناسب شود و به تذکر توجه نکنیم. برخورد عبرت انگیز کنیم و اینهایی که وحدت شکنی می‌کنند بدانند وحدت یک طرفه نیست. ما دنبال این بوده و هستیم که وحدت باشد ولی تعامل هم یک طرفه نیست و با این شرایط بعضی‌ها دنبال تعامل هم نیستند و برای وحدت و تعامل تا الان ما بودیم.

امام جمعه عسلویه اظهار داشت: متأسفم برای بعضی افراد که می‌گویند اهل وحدت هستند ولی در عمل چنین نیست. روز قدس دیدیم روز قدس مال جهان اسلام است و سنی و شیعه ندارد.

وی اضافه کرد: برخی فراد روز قدس کجا بودند، دروغ نگوییم، ایران اسلامی دنبال این نیست که کی سنی و کی شیعه هست و دنبال این است که کی مظلوم است. ملت فلسطین مظلوم است و برای روز قدس هیچ اقدامی نکردید. این کارها غلط است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر