شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر خواستار تدوین ساختار متمایز برای مقابله با بحران در مناطق مختلف استان بوشهر شد.
کد خبر: ۱۴۰۳۸
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر خواستار تدوین ساختار متمایز برای مقابله با بحران در مناطق مختلف استان بوشهر شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری درنشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در وضعیت بحران کم آبی قرار دارد اظهار داشت:  استان بوشهردر بحران خشکسالی و بروز سیل دارای رتبه است که نشان از وضعیت بحرانی این استان است.
\n 
\nوی با تاکید بر توجه به پروژه‌های کنترل سیلاب گفت: این استان در خط زلزله قرار دارد بگونه‌ای که در دو سال گذشته شاهد زلزله در دشتستان و دشتی بوده‌ایم وخسارات فراوانی در بر داشت.
\n 
\nاستانداربوشهرموقعیت استراتژیک این استان را برشمرد و گفت: استان بوشهر میزبان طرح‌های مهم وبین‌المللی است که باید تدابیر ویژه  مقابله با بحران‌های احتمالی اندیشیده شود.
\n 
\nدکترسالاری با بیان اینکه عسلویه وکنگان محل اجرای طرح‌های پارس جنوبی است تصریح کرد: با اجرای طرح‌های صنایع مختلف و صنایع پایین دستی درآمد کشور از محل پارس جنوبی سالانه به 100 میلیارد دلار می‌رسد که با وجود نقش مهم و اثر گذار این منطقه هنوز برای مقابله با بحران‌های احتمالی آن تدابیر ویژه اندیشیده نشده است.
\n 
\nوی، با تاکید بر راه‌اندازی مرکز مدیریت بحران در پارس جنوبی گفت: این طرح در دست پیگیری است که با تصویب آن آثار بروز بحران‌ها در این منطقه کاهش می‌یابد.
\n 
\nاستاندار بوشهر، با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر دارای ایمنی بالا است تصریح کرد: این مرکز انرژی به سبب بالا بودن ایمنی آن هر چند دغدغه‌ای برای مردم ندارد ولی آمادگی مسئولان و امدادگران برای مقابله با بروز بحران‌های احتمالی مطلوب نیست.
\n 
\nدکترسالاری، با اشاره به سواحل گسترده استان بوشهر گفت: برای مقابله با بحرانهای دریایی واسکله‌های صیادی از جمله آتش سوزی باید برنامه‌ریزی دقیقی در آمادگی لازم در مقابله با این حوادث دراستان بوشهر فراهم شود.
\n 
\nوی، با اشاره به پدیده خشکسالی دراستان بوشهر افزود: برای مقابله با پدیده خشکسالی هیئت دولت 800 میلیارد تومان دراختیار وزارت نیرو قرار داده که ازاین اعتبار سهم استان بوشهر 9 میلیارد تومان تعیین شده است.
\n 
\nاستانداربوشهربا تاکید بر افزایش اعتبارات مقابله با بحران خشکسالی در استان بوشهر گفت: این استان رتبه دوم در بحران کم آبی و خشکسالی دارد که باید اعتبارات این حوزه برای اجرای طرح‌های تامین آب آشامیدنی افزایش یابد.
\n 
\nدکترسالاری با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی مقابله با بحران ویژه مدیران دستگاههای اجرایی استان بوشهر گفت: دراین کارگاه تمام مدیران دستگاههای اجرایی مشارکت می‌کنند تا آمادگی آنان در مقابله با بحران افزایش یابد.
\n 
\nوی تاکید کرد: با وجود اینکه استان بوشهر یکی از مناطق بحران‌زا است ولی شرائط این استان از لحاظ داشتن تجهیزات وامکانات مقابله با بحران‌ها مطلوب نیست.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر