شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: مدرسه عالی و اردوگاه بزرگ حوزه بانوان جنوب ایران در استان بوشهر ساخته می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با مدیران مدارس و معاونین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: در اینکه نقش حوزه علمیه خواهران الان چقدر مهم است هیچ تردیدی نیست، چون خواهران هم بخشی عظیمی از جامعه هستند و هم بر روی بخش دیگر تأثیرگذار هستند.
کد خبر: ۱۴۲۲۱
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: مدرسه عالی و اردوگاه بزرگ حوزه بانوان جنوب ایران در استان بوشهر ساخته می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با مدیران مدارس و معاونین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: در اینکه نقش حوزه علمیه خواهران الان چقدر مهم است هیچ تردیدی نیست، چون خواهران هم بخشی عظیمی از جامعه هستند و هم بر روی بخش دیگر تأثیرگذار هستند.

\n\n

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: تهاجم اصلی دشمن روی بخش خواهران متمرکز شده است و به همین خاطر صیانت از حریم بانوان شخصاً و اجتماعاً یک وظیفه است.

\n\n

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: خواهران طلبه به شکل جدی در جامعه، حضور اجتماعی داشته باشد و به ارشاد بانوان بپردازند، تنها درس نخوانند و یک برنامه‌ریزی داشته باشید به کمک نهادهای مسئول که متأسفانه وظیفه‌شان را انجام نمی‌دهند تا خواهران به ویژه برای جوانان و نوجوانان و حتی پیش‌دبستانی‌ها حضور تبلیغی داشته باشند.

\n\n

بوشهر

\n\n

امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت: حوزه علمیه کوتاه ‌مدت خیلی مهم و مؤثر است و زیر نظر مدیریت حوزه علمیه استان و در هر شهرستانی زیر نظر مدیر مدرسه تشکیل شود.

\n\n

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان داشت: متأسفانه حضور تبلیغی خواهران طلبه کم رنگ است و باید جهاد تبلیغی در بانوان ایجاد شود.

\n\n

وی با اشاره به اینکه یک مدرسه عالی و اردوگاه بزرگ حوزه بانوان جنوب ایران در استان بوشهر ساخته می‌شود گفت: مراحل شروع ساخت ساختمان مدرسه علمیه خواهران سطح ۳ معصومیه بوشهر با امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و بخش فضای مجازی و کتابخانه الکترونیکی آغاز شود.

\n\n

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان داشت: استان بوشهر، تنها استانی است که مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور نگاه ویژه‌ای به آن دارد و به هیچ استانی این نگاه را ندارد و از آن طرف هیچ استانی به‌اندازه شما پیشرفت نداشته است، پیشرفت شما فوق‌العاده و زبانزد است.

\n\n

امام‌جمعه بوشهر گفت: انجمن‌های علمی ادبیات عرب، فقه و اصول، تاریخ و تفسیر حوزه علمیه خواهران بوشهر متشکل از طلاب فاضل ایجاد شود.

\n\n

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: مدیران مدارس بیشتر روی اخلاق و رفتار طلاب خواهر کار کنند تا روی علم آن‌ها، چون رفتار اخلاقی آن‌ها در خانواده بیش از علم آن‌ها است و کلاس‌های اخلاق منظم برگزار شود.

\n\n

وی افزود: اساس و تفاوت حوزه و دانشگاه اخلاق است و باید نگاه ویژه‌ای به بحث اخلاق داشته باشید و کسی که دارای شرایط خاصه‌ای باشد می‌تواند درس اخلاق بگوید.

\n\n

پذیرش جدید در حوزه علمیه خواهران بوشهر

\n\n

 حجت‌الاسلام جمالی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر در این دیدار گفت: ۹ مدرسه علمیه خواهران سطح ۲ در استان بوشهر است و یک هزار و ۱۴۸ طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

\n\n

وی افزود: در پذیرش جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر بیش از ۴۵۰ نفر درخواست ثبت‌نام داشته‌ایم که حدود ۴۰۰ نفر پذیرش می‌شوند و آمار طلاب خواهر استان بوشهر به بیش از یک هزار و ۵۰۰ طلبه خواهد رسید.

\n\n

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: ۹۰ استاد در حوزه‌های علمیه خواهران استان فعالیت می‌کنند که عمدتاً خواهران هستند که سیاست حوزه‌های علمیه هم استفاده از خواهران است.

\n\n

حجت‌الاسلام جمالی ادامه داد: ۶۴ نفر از خواهران طلبه به عنوان مشاور در مدارس آموزش ‌و پرورش حضور دارند و امسال تا ۷۰ نفر افزایش داده می‌شوند.

\n\n

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های حوزه علمیه خواهران دوره‌های کوتاه مدت است که در شهرهای برازجان، کنگان، دیر، عسلویه، بیدخون، لمبدان و نیروگاه اتمی بوشهر فعال هستند.

\n\n

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: با رایزنی‌های که با کانون فرهنگی مساجد انجام‌شده که در ابتدا ۳۰ مسجد شهر بوشهر هم به این آمار اضافه خواهد شد.

\n\n

حجت‌الاسلام جمالی اظهار داشت: دو سال است که مجمع خیرین و واقفین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده و از امسال شعبه‌های آن در شهرستان‌ها زیر نظر مؤسسین و هیئت منا مدارس آغاز به کار خواهد کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر