جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل پارس جنوبی از راه‌اندازی سیستم جامع اطلاعات مکانی در این منطقه خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مهدی یوسفی پنجشنبه شب در جمع مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: سیستم جامع اطلاعات مکانی (GIS) منطقه ویژه پارس به منظور شناسایی و شناسنامه‌دار کردن تمام عرصه‌های مکانی منطقه راه‌اندازی می‌شود.\n\nوی افزود: با اجرای سیستم جامع اطلاعات مکانی (GIS)، تمام اطلاعات مربوط به عرصه‌های سطحی و زیرزمینی جغرافیایی در سطح منطقه ویژه پارس از این پس به صورت یکپارچه در دسترس مجریان پروژه‌های عمرانی و ذی‌نفعان در مدیریت‌های مختلف قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۴۳۳۳
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵

فکرشهر: مدیرعامل پارس جنوبی از راه‌اندازی سیستم جامع اطلاعات مکانی در این منطقه خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مهدی یوسفی پنجشنبه شب در جمع مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: سیستم جامع اطلاعات مکانی (GIS) منطقه ویژه پارس به منظور شناسایی و شناسنامه‌دار کردن تمام عرصه‌های مکانی منطقه راه‌اندازی می‌شود.

\n\n

وی افزود: با اجرای سیستم جامع اطلاعات مکانی (GIS)، تمام اطلاعات مربوط به عرصه‌های سطحی و زیرزمینی جغرافیایی در سطح منطقه ویژه پارس از این پس به صورت یکپارچه در دسترس مجریان پروژه‌های عمرانی و ذی‌نفعان در مدیریت‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

\n\n

مدیرعامل پارس جنوبی خاطرنشان کرد: پروژه سیستم جامع اطلاعات مکانی (GIS) در دو فاز اجرا خواهد شد که در فاز نخست تمام اطلاعات مکانی منطقه ویژه پارس شامل اطلاعات دریافتی پروژه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی، مسیر کریدورهای خطوط لوله‏، موقعیت سکوها و لوله‌های انتقال دریایی، عوارض طبیعی‏ و نقشه‌های پایه منطقه در مقیاس‌های مختلف جمع‌آوری و در سیستم GIS بارگذاری خواهند شد.

\n\n

یوسفی گفت: در این پروژه لایه‌های اطلاعاتی در چهار مقیاس منتخب از مقیاس 250000/1 در سطح استان بوشهر تا مقیاس 1000/1 در سطح مناطق سه‌گانه پارس وارد سامانه می‌شود.

\n\n

وی اضافه کرد: در این پروژه از تصاویر ماهواره‌ای با دقت 50 متر تا عکس‌های با دقت 5 سانتی‌متر استفاده خواهد شد و امکان ارائه تصاویر به صورت دوبعدی و سه‌بعدی فراهم خواهد شد.

\n\n

یوسفی افزود: در این پروژه همچنین در هر مقیاس، اطلاعات مکانی متفاوتی در اختیار قرار می‌گیرد به نوعی که در مقیاس 1000/1 نقشه‌های خطوط لوله و پالایشگاهی و در مقیاس 5000/1 اطلاعات کاربری اراضی طرح جامع و در مقیاس‌های پایین‌تر می‌توان اطلاعات کلی‌تری همچون راه‌های ارتباطی، پهنه‌بندی‌های زلزله، مناطق حفاظت شده محیط زیست و ... را به دست آورد.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر