شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با هفته کتاب، کتاب 'بوشهرسرزمین آئین و مراسم' چاپ و انتشار یافت.\n\nبه گزارش فکرشهر، رئیس انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر و نویسنده این کتاب گفت: کتاب بوشهر سرزمین آئین و مراسم در حوزه آیین های نمایشی وشیوه های اجرای آئین و مراسم در استان بوشهر است و نویسنده جنبه های نمایشی این آثار را مورد تحلیل قرار داده است.\n\nمحمد مظفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بوشهر از جمله استان هایی است که آئین های مختلفی در حوزه های سوگ، سرور، کار و تلاش، مذهب ، نذر و نیاز را از دیرباز در خود پرورش داده است و بسیاری از این آیین ها رو به فراموشی هستند.
کد خبر: ۱۶۷۸۸
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: همزمان با هفته کتاب، کتاب 'بوشهرسرزمین آئین و مراسم' چاپ و انتشار یافت.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رئیس انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر و نویسنده این کتاب گفت: کتاب بوشهر سرزمین آئین و مراسم در حوزه آیین های نمایشی وشیوه های اجرای آئین و مراسم در استان بوشهر است و نویسنده جنبه های نمایشی این آثار را مورد تحلیل قرار داده است.

\n\n

محمد مظفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بوشهر از جمله استان هایی است که آئین های مختلفی در حوزه های سوگ، سرور، کار و تلاش، مذهب ، نذر و نیاز را از دیرباز در خود پرورش داده است و بسیاری از این آیین ها رو به فراموشی هستند.

\n\n

\n\n

وی یادآور شد: اگر این آیین ها و مراسم سنتی در استان ثبت و ضبط نشوند، نسل های آینده، هیچ نشانه ای از آنها نخواهند یافت.

\n\n

مظفری اظهارکرد: دراین اثر بیش از30 آیین و بازی استان بوشهر معرفی و به صورت تخصصی جنبه های نمایشی آنها مورد تحلیل قرار گرفته است.

\n\n

به گزارش ایرنا، این پژوهشگر با بیان اینکه برای این پژوهش بیش از هشت سال صرف شده است افزود: باید برای ثبت و نگهداری اثار ناملموس که نشان از تاریخ و فرهنگ این سرزمین دارند تلاش کرد.

\n\n

این هنرمند با اشاره به اینکه کتاب بوشهر سرزمین آیین و مراسم در 168 صفحه و از سوی انتشارات دریانورد منتشر شده است گفت: علاقمندان می توانند این کتاب را از کتاب فروشی های استان تهیه کنند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر