شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس اتحادیه مشاوران املاک و اتومبیل بوشهر گفت: هم اینک رکود بازار مسکن دراین شهر باعث شده تا قیمت ها به صورت غیرمنطقی کاهش یابد.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالرزاق ریشهری زاده افزود: در شش ماه نخست امسال قیمت پایه هر متر مربع ملک مسکونی آپارتمانی نوساز معمولی در شهربوشهر 25 تا 30 میلیون ریال و آپارتمان با ساخت و ساز مطلوب و شیک هر متر مربع حدود 50 میلیون ریال است.
کد خبر: ۱۶۸۱۳
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳

فکرشهر: رییس اتحادیه مشاوران املاک و اتومبیل بوشهر گفت: هم اینک رکود بازار مسکن دراین شهر باعث شده تا قیمت ها به صورت غیرمنطقی کاهش یابد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالرزاق ریشهری زاده افزود: در شش ماه نخست امسال قیمت پایه هر متر مربع ملک مسکونی آپارتمانی نوساز معمولی در شهربوشهر 25 تا 30 میلیون ریال و آپارتمان با ساخت و ساز مطلوب و شیک هر متر مربع حدود 50 میلیون ریال است.

\n\n

وی اظهارکرد: در این مدت با توجه به نرخ تورم در بازار، اما افزایش نرخ مسکن صورت نگرفته بلکه کاهش نیز داشته است، طوری قیمت هر متر مربع مسکن آپارتمانی نوساز معمولی در شهر بوشهر در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج میلیون ریال پایین آمده است.

\n\n

ریشهری زاده اضافه کرد: این روند کاهش غیرمنطقی قیمت مسکن، شرایط را برای فعالیت سازندگان مسکن و فعالان این بخش دچار مشکل کرده است.

\n\n

وی بیان کرد: ساخت و ساز باید برای سرمایه گذار در بخش مسکن مقرون به صرفه و پاسخگوی عرضه و تقاضا باشد.

\n\n

ریشهری زاده درباره فعالیت بنگاه های املاک در شهر بوشهر اظهار کرد: 460 بنگاه املاک در شهر بوشهر با پروانه کسب فعالیت دارند که ملزم به داشتن رایانه، اینترنت، استفاده از فرمت های کشوری و دریافت کد رهگیری درهمه قراردادها هستند.

\n\n

وی گفت: با توجه به رکود مسکن 40 بنگاه املاک از ابتدای امسال تاکنون غیر فعال شده اند.

\n\n

ریشهری زاده اظهارکرد: با توجه به پیگیری و نظارت این اتحادیه بر فعالیت بنگاه های املاک مسکن تعدادی بنگاه املاک بدون پروانه کسب بویژه در مناطق جنوبی شهر بوشهر فعال هستند که بنا بر اظهارات مسئولان به دلیل اینکه در شعاع جغرافیایی نیروگاه اتمی واقع شده اند امکان صدور پروانه کسب برای آنها مقدور نیست.

\n\n

وی به ایرنا گفت: هر گونه نظارت اتحادیه بر نحوه خرید و فروش و معاملات صورت گرفته در بنگاههای املاک از طرف این اتحادیه امکان پذیر نیست و هیچگونه اختیاری در این زمینه ندارد.

\n\n

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و اتومبیل بوشهر اضافه کرد: همچنین بر خلاف نظر عامه مردم که فکر می کنند بنگاه های املاک در تعیین قیمت ها نقش دارند هیچ گونه دخالتی از طرف بنگاه های املاک در این زمینه صورت نمی گیرد.

\n\n

ریشهری زاده بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی بوشهرکه امکان افزایش وسعت شهر وجود ندارد خانه های ویلایی جایگاهی در ساخت و ساز مسکن ندارند و بیشتر آپارتمان سازی رواج دارد.

\n\n

وی گفت: با توجه به اینکه امکان توسعه شهر بوشهروجود ندارد و این استان تولید کننده مصالح ساختمانی نیست، مصالح با قیمت بالاتر از سایر استانها به این شهر می رسد که به تبع آن قیمت مسکن نسبت به سایر شهرستانها گران تر است.

\n\n

ریشهری زاده اضافه کرد: همچنین نیروی کار بومی درزمینه مسکن در بوشهر وجود ندارد که در کنار عوامل کلان یکی از عوامل موثر در قیمت مسکن است.

\n\n

وی بیان کرد: هر رویداد اقتصادی نشات گرفته از اقتصاد کلان و سیاست های داخلی و خارجی حاکم بر نظام است که لغو تحریم ها می تواند فضای تنفسی مطلوب را در زمینه اقتصاد فراهم کند.

\n\n

ریشهری زاده اظهارکرد: امیدواریم با ایجاد شدن شرایط مطلوب پس از لغو تحریم ها بازار مسکن نیز دراین زمینه با سیاست های جدید اقتصادی شرایط مطلوب پیدا کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر