شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: قاضی تنگستانی در حکمی جالب به جای حبس مجرم را به اجرای کاری پژوهشی وادار کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، عبدالحمید خدری رئیس دادگاه کیفری شهرستان تنگستان که معتقد به حبس زدایی و صدور احکام جایگزین است، به تازگی حکم داده مجرمی که به امام جمعه اهرم توهین کرده بود،کاری پژوهشی در زمینه جایگاه ائمه جمعه و اهمیت نماز جمعه انجام دهد.
کد خبر: ۱۷۶۰۶
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: قاضی تنگستانی در حکمی جالب به جای حبس مجرم را به اجرای کاری پژوهشی وادار کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، عبدالحمید خدری رئیس دادگاه کیفری شهرستان تنگستان که معتقد به حبس زدایی و صدور احکام جایگزین است، به تازگی حکم داده مجرمی که به امام جمعه اهرم توهین کرده بود،کاری پژوهشی در زمینه جایگاه ائمه جمعه و اهمیت نماز جمعه انجام دهد.

\n\n

وی در همین زمینه به خبرگزاری صداوسیما گفت: این فرد که با انتشار مقاله‌ای در یکی از پایگاه‌های خبری استان علاوه بر اهانت، باعث تشویش اذهان عمومی شده بود، باید بر اساس قانون دو سال را در زندان می‌گذراند که حالا به جای 18 ماه آن، باید در کاری پژوهشی بیانات رهبر معظم انقلاب از سال 1380 تا 1394 درمورد اهمیت نماز جمعه و جایگاه ائمه جمعه را استخراج کند و پس از تائید معاونت آموزش دادگستری استان بوشهر، به اجرای احکام تحویل دهد.

\n\n

قاضی خدری افزود: به ازای شش ماه حبس باقی مانده نیز باید در پایگاه خبری که مطلبش را منتشر کرده از امام جمعه اهرم عذر خواهی و رضایت وی را جلب کند.

\n\n

این قاضی که تا کنون چندین مورد حکم جایگزین حبس صادر کرده است، گفت: قانون دست قاضی را برای حبس زدایی و صدور حکم جایگزین حبس کاملا باز گذاشته و این هنر قاضی است که با توجه به جرم، برای مجرمی که حرفه‌ای نیست واتفاقی مرتکب جرم شده حکم بدهد و او را به جامعه برگرداند.

\n\n

قاضی خدری چند سال پیش هم به مجرمی که لوله کش بود حکم داد به مدت دو سال هفته‌ای دو بار برای لوله کشی به خانه مددجویان کمیته امداد امام خمینی برود، کاری که باعث شد مجرم به اختیار خودش دو روز را چهار روز کند و به جای دو سال، چهار سال به این کار ادامه دهد.

\n\n

وی می‌گوید: ای کاش مانند تصادفات که کارشناس میزان نقش راننده را در حادثه تعیین می‌کند، در دیگر جرایم نیز این اتفاق می‌افتاد زیرا در وقوع جرایم تنها مجرم مقصر نیست و جامعه و خیلی موارد دیگر هم دخیل هستند.

\n\n

اوایل آبان هم امین اله ناصری قاضی بوشهری برای دو جوان که متهم به برداشت 20 کیلوگرم مرجان از سواحل بوشهر بودند حکم داد که به مدت سه ماه روزهای جمعه ساحل این شهر را پاکسازی کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر