شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اکنون ۹۵.۵۴ درصد از گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان بوشهر باسواد هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر، غلامرضا دانشور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت‌وگو با فارس و با اشاره به آخرین اقدامات سوادآموزی در بوشهر اظهار داشت: بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۰، تعداد ۳۵ هزار و ۱۰۲ نفر در بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال خودشان را بیسواد اعلام کرده‌اند که ۴.۵ درصد جمعیت استان بوشهر است.
کد خبر: ۱۷۸۷۹
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اکنون ۹۵.۵۴ درصد از گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان بوشهر باسواد هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، غلامرضا دانشور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت‌وگو با فارس و با اشاره به آخرین اقدامات سوادآموزی در بوشهر اظهار داشت: بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۰، تعداد ۳۵ هزار و ۱۰۲ نفر در بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال خودشان را بیسواد اعلام کرده‌اند که ۴.۵ درصد جمعیت استان بوشهر است.

\n\n

وی افزود: در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ ، فعالیت‌های آموزش باسوادی ۲۶۷ درصد افزایش یافت و در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ بیش از ۳۴۱۹ نفر را جذب کردیم و امیدواریم تا پایان سال جاری این عدد به ۴۲۰۰ نفر برسد.

\n\n

دانشور با بیان اینکه اکنون ۹۵.۵۴ درصد از گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان بوشهر باسواد هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با جذب ۴۲۰۰ نفر از بیسوادان تا پایان سال جاری، درصد باسوادی در بوشهر را به ۹۶ درصد برسانیم.

\n\n

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه ۸۸۱ نفر از مجموع بیسوادان بوشهر بین گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال هستند، تصریح کرد: این گروه سنی برای ما بسیار با اهمیت است زیرا آنها احتمالاً کودکان کار، معلول و یا ترک تحصیل کرده هستند که باید نگاه ویژه‌ای به این دسته از افراد داشته باشیم.

\n\n

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۵ هزار و ۱۰۲ بیسواد استان بوشهر راستی آزمایی کردیم، گفت: آمار بیسوادان از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۷۶ که سامانه رایانه‌ای راه‌اندازی شد به صورت بانک اطلاعاتی تهیه شد و مدارک مثبته در این خصوص جمع‌آوری شد.

\n\n

دانشور ادامه داد: با تمام مدارکی که جمع‌آوری شد به این نتیجه رسیدیم که اکنون بین ۷۵۰۰ تا ۷۷۰۰ بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان بوشهر وجود دارد؛ همچنین ۲۸۰۰ نفر از اولیا دانش‌آموزان به عنوان بیسواد شناسایی شدند.

\n\n

وی تصریح کرد: اگر تا سه سال آینده در هر سال حدود ۵ هزار نفر را در چرخه آموزش باسوادی قرار دهیم می‌توانیم به حد مطلوبی در حوزه سوادآموزی استان بوشهر برسیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر