شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: انجمن ICT روستایی استان بوشهر پس از فعالیت 10 ساله دفاتر ICT روستایی برای اولین بار با حضور نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر تأسیس شد.
کد خبر: ۱۸۲۴۳
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

فکرشهر: انجمن ICT روستایی استان بوشهر پس از فعالیت 10 ساله دفاتر ICT روستایی برای اولین بار با حضور نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر تأسیس شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رئیس انجمن صنفی ICT استان بوشهر در ارتباط باهدف اصلی از تشکیل این انجمن صنفی گفت: طبق بند 17 ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه، خدمات دولت الکترونیک با حمایت سازمان‌‎ها باید از طریق دفاتر ICT روستایی ارائه شود از همین رو هدف اصلی این انجمن  احصاء خدمات دولتی و خصوصی و ارائه در روستاهای استان بوشهر جهت تأمین نیازهای مردم است که این امر موجب سهولت در دسترسی روستاییان به خدمات می‌شود.

\n\n

اکبر آسیایی زاده تصریح کرد:  ICT روستایی به‌عنوان پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک با حدود 10 سال سابقه فعالیت تاکنون انجمن رسمی و حقوقی جهت سازمان‌دهی این صنف گسترده در استان نداشته که برای نخستین بار مجمع این انجمن برگزار شد که این خبر می‌تواند موجب خوشحالی سازمان‌ها به‌ویژه مردم این استان در نقاط روستایی باشد.

\n\n

وی به تعامل بسیار خوب در روزهای نخستین تأسیس این انجمن اشاره و بیان کرد: از همراهی و حمایت معاونت مدیریت منابع انسانی استانداری بوشهر و همچنین مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات استان بوشهر تقدیر و تشکر می‌کنم.

\n\n

به گفته وی یکی از مهم‌ترین آثار و نتایج  ارائه خدمات در این دفاتر حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و همچنین گسترش نظام جامعه اطلاعات است.

\n\n

رییس انجمن صنفی ICT استان بوشهر کاهش فراوان مهاجرت، رفت‌وآمد و هزینه‌های روستاییان از دیگر فواید ارائه خدمات در این دفاتر عنوان کرد که حتی منجر به کاهش و رفع خطرات احتمالی برای روستاییان جهت گرفتن خدمات در شهر می‌شود.

\n\n

آسیایی زاده در خصوص نحوه ترغیب روستاییان به بهره‌گیری از این امکانات گفت: ما به لحاظ رسانه‌ای مشغول کار و فرهنگ‌سازی هستیم و به‌سرعت طرح‌های آموزشی خود را در مناطق روستایی و کمتر توسعه به اجرا درمی‌آوریم البته نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی و همچنین صدا و سیمای استان هستیم.

\n\n

وی در پایان اعلام کرد: روستاییان و نقاط کمتر توسعه‌یافته استان به‌زودی منتظر خبرهای خوشی باشند من‌بعد نیازی به مراجعه حضوری جهت گرفتن خدمات دولتی و خصوصی به شهرستان نیستند و هم‌اکنون در حال پیگیری خدمات زیادی برای روستاییان زحمتکش استان بوشهر هستیم که علاوه بر خدمات بانکی، پستی و ارتباطی، در آینده نزدیک  سایر خدمات همچون جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، بهداشت، آموزش‌وپرورش، ثبت‌احوال، نمایندگی فروش محصولات کشاورزان، بیمه و سایر خدمات در این دفاتر قابل‌ارائه باشد.

\n\n

*فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر