شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
فکرشهر: پرونده مفقودان و بازگشت شهیدان ایرانیِ فاجعه منا با حضور رئیس سازمان حج و زیارت در خبرگزاری ایسنا و اعلام خبر بازگشت آخرین گروه از پیکرهای جان‌باختگان به کشور بسته شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری دانشجویان ایران، روز دوم مهرماه (دهم ذالحجه) و همزمان با روز عید قربان بود که سوءمدیریت مسئولان سعودی در ایجاد نظم و هدایت زائران در مراسم رمی جمرات، مصیبت بزرگی به ویژه برای مردم کشورمان رقم زد.
کد خبر: ۱۸۴۳۴
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰

فکرشهر: پرونده مفقودان و بازگشت شهیدان ایرانیِ فاجعه منا با حضور رئیس سازمان حج و زیارت در خبرگزاری ایسنا و اعلام خبر بازگشت آخرین گروه از پیکرهای جان‌باختگان به کشور بسته شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری دانشجویان ایران، روز دوم مهرماه (دهم ذالحجه) و همزمان با روز عید قربان بود که سوءمدیریت مسئولان سعودی در ایجاد نظم و هدایت زائران در مراسم رمی جمرات، مصیبت بزرگی به ویژه برای مردم کشورمان رقم زد.

\n\n

روزهایی که هر ساعت آن، همراه با بالا رفتن شمار جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان این اتفاقِ کم‌سابقه بود و در سوی مقابل، خانواده‌های دل‌نگرانی که چشم به راه خبری از سلامت زائر خود بودند.

\n\n

فاجعه منا که با محکومیت جهانی دولت عربستان به بی‌کفایتی در برگزاری حج همراه شد، 461 زائر ایرانی را به آغوش مرگ بُرد.

\n\n

حال پس از گذشت 3 ماه و 22 روز از وقوع این حادثه، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت که ناگفته‌های بسیاری درباره وقوع این حادثه تلخ با خبرنگاران ایسنا داشت، از بازگشت آخرین گروه از پیکرهای جان‌باختگان منا در غروب چهارشنبه خبر داد تا پرونده مفقودین و کشته‌شدگان ایرانی با حضور در خبرگزاری دانشجویان بسته شود.

\n\n

با بازگشت پیکر 16 زائر ایرانی دیگر به کشور، اکنون ایران هیچ پیکر دیگری به منظور انتقال در عربستان ندارد، اما ...

\n\n

فرموده‌ی رهبر انقلاب درباره با حادثه منا، بی‌شک وظیفه‌ رسانه‌ها را برای زنده‌نگه داشتن یاد این عزیزان و فراموش نشدن کوتاهی دولت عربستان دوچندان می‌کند: «این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سال‌ها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه آماج این حرکت نیز باید دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر باشند.»

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر