شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ مقاله ی خواندنی دانش اموز عشایر دشتستانی؛
فکرشهر: دانش آموز عشایر دشتستانی می گوید: «امسال دهه فجر را خیلی با شکوه تر برگزار می کنیم. زیرا سالی است که جهان و جهانیان در برابر کشور قدرتمند ایران سر فرود آورده اند و پس از...
کد خبر: ۱۸۸۶۷
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: دانش آموز عشایر دشتستانی می گوید: «امسال دهه فجر را خیلی با شکوه تر برگزار می کنیم. زیرا سالی است که جهان و جهانیان در برابر کشور قدرتمند ایران سر فرود آورده اند و پس از سالها قبول کردند که ایران به دنبال صلح و سازش است.»

\n\n

«احسان کیانی دوقزلو» ـ دانش آموز دبستان عشایری حجه الوداع دوقزلو ـ بخش ارم ـ در مقاله ای که برای فکرشهر هم ارسال شده است، نوشته است:

\n\n

بسم الله الرحمن الرحیم

\n\n

انقلاب ما انفجار نور بود. هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبودهای زیادی توسط مردم و طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد. همچنین در سازمان ها، ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش ها می شود. صدا و سیمای ایران نیز غالبا به پخش آهنگ ها و تصاویر مربوط به روزهای مبارزات و تظاهرات می پردازد. در 12 بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود آیت الله خمینی ره نواخته می شود. این زنگ به یاد ماندنی در مدارس عشایری که هر یک در نقطه ای دورافتاده قرار گرفته اند با شور و نشاط نواخته می شود. وقتی کلمه ی دهه فجر را به زبان می آوریم احساسمان به گذشنه بر می گردد . به آن روزهای به یاد ماندنی که هر کس می دوید و می گفت : امام آمد، امام آمد.

\n\n

 به آن سروده های انقلابی همچون " خمینی ای امام " ، "دیو چو بیرون رود فرشته در آید" ، " از اشک یتیمانت از خون شهیدانت " و هزاران سرود دیگر و به آن ذوق و شوق مردم ایران که به استقبال رهبر محبوبشان می رفتند. 

\n\n

بله عزیزان، در این روز خورشیدی در ایران تابید که ظلم و ستم را از ایران برچید و امید و نشاط به ملت ایران ارمغان آورد. مردی که پس از 15 سال دوری از وطن به آغوش گرم ملت ایران برگشت و نظام استبدادی و شاهنشاهی را برای همیشه برچید. او آمد تا دست مظلومان و دست پینه بسته ها را بگیرد. او آمد و آزادی و سربلندی هم آمد، او آمد تا به جهان و جهانیان ثابت کند که ملت ایران خواهان برادری و برابری است. او نه به کشور ایران بلکه به جهان آموخت که آزادی حق هر ملت است. 

\n\n

بله عزیزان آن امام مهربان آیت الله خمینی کبیر بود که پس از سال ها کشور ایران را از زیر سلطه بیگانگان نجات داد. پس قدر این آزادی و سربلندی را باید بدانیم. زیرا آن شهیدان با قطره های خون خود از میهن اسلامی دفاع کردند. وظیفه ماست که از میهن اسلامی و از خون شهیدان انقلاب پاسداری کنیم. جهان و جهانیان بدانند ما دانش آموزان عشایری گرچه در دامنه ی کوه ها در زیر چادرهای گنبدی شکل و روی زیلوهای ساده مشغول تحصیل هستیم ولی همانند کوه استوار در کنار انقلاب خود ایستاده ایم و تا قطره خونی در بدن داریم از انقلاب خود و ولایت فقیه حمایت می کنیم.

\n\n

امسال دهه فجر را خیلی با شکوه تر برگزار می کنیم، زیرا سالی است که جهان و جهانیان در برابر کشور قدرتمند ایران سر فرود آورده اند و پس از سال ها قبول کردند که ایران به دنبال صلح و سازش است. آن ها که سال ها کشور ایران را تحریم می کردند دیدند که تحریم عامل پیشرفت ایران شده است، در اینجا به یاد آن جمله ساده امام خمینی می افتم که فرمود ما نان و پنیر خود را می خوریم و روی پای خود می ایستیم. بله ایستادن یک ملت در برابر جهان گرچه سخت بود ولی این بار هم ارمغان پیروزی دیگری به ما آورد. امروز که دیگر امام عزیز در میان ما نیستند ما با دل و جان در کنار رهبر فرزانه و حکیم خود آیت الله خامنه ای ایستاده ایم و از میهن خود پاسداری می کنیم. 

\n\n

پس مردم عزیز ، مسولین محترم ، معلمان دلسوز و مهر آموزان مهربان بیایید دست به دست هم دهیم مهر میهن خویش را کنیم آباد. 

\n\n

آزاد باش ای ایران 
\n آباد باش ای ایران 
\nاز ما فرزندان خود 
\n دلشاد باش ای ایران

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر