شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: جمعیت وحوش منطقه آزاد «کوه سیاه» دشتستان افزایش یافت.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، حسین دلشب ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از منطقه آزاد کوه سیاه بوشکان شهرستان دشتستان اظهار داشت: حفاظت و نگهداری و حفظ جمعیت وحوش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در این راستا طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود.\n\nوی با اشاره به اجرای برنامه سرشماری وحوش در منطقه آزاد کوه سیاه بوشکان شهرستان دشتستان، اضافه کرد: گونه‌های شاخص پستانداران منطقه تحت سرشماری و آماربرداری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۹۴۹۴
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: جمعیت وحوش منطقه آزاد «کوه سیاه» دشتستان افزایش یافت.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، حسین دلشب ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از منطقه آزاد کوه سیاه بوشکان شهرستان دشتستان اظهار داشت: حفاظت و نگهداری و حفظ جمعیت وحوش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در این راستا طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود.

\n\n

وی با اشاره به اجرای برنامه سرشماری وحوش در منطقه آزاد کوه سیاه بوشکان شهرستان دشتستان، اضافه کرد: گونه‌های شاخص پستانداران منطقه تحت سرشماری و آماربرداری قرار گرفت.

\n\n

دلشب بیان کرد: از مهم‌ترین گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گرگ، شغال، روباه، خدنگ، انواع پرندگان و خزندگان خشکی‌زی و .... اشاره کرد.

\n\n

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به رشد مطلب جمعیت وحوش منطقه آزاد کوه سیاه بوشکان، تاکید کرد: این مهم با کنترل مداوم منطقه کوه سیاه بوشکان توسط ماموران محیط زیست و همیاران محلی صورت گرفته است.

\n\n

وی با اشاره به افزایش توان حفاظتی این منطقه و استمرار همراهی جوامع محلی بوشکان، خاطرنشان کرد: این اقدامات نتایح بسیار خوبی به همراه دارد که امیدواریم شاهد افزایش روز افزون تعداد وحوش و مطلوبیت زیستگاهی باشیم.

\n\n

دلشب با اشاره به علاقمندی و همراهی مسئولان و مردم این بخش با محیط زیست، ادامه داد: این همراهی در همه مناطق و زیستگاه‌های زیست محیطی استان و کشور الگو است.

\n\n

وی افزود: اخیرا کلیپی از شکار ناجوانمردانه و تهدید ماموران این منطقه منتشر شده است که این موضوع را با حساسیت بالایی از طریق مبادی قانونی پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با جدیت سازمان‌های امنیتی و انتظامی شاهد دستگیری عوامل این کلیپ باشیم.

\n\n

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: سرشماری وحوش در منطقه آزاد کوه سیاه بوشکان شهرستان دشتستان با همکاری و مشارکت ۲۲ نفر از عوامل محیط زیست و ۲۲ نفر از همیاران انجام شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر