شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نمایشگاه استانی تجهیزات آبیاری تحت فشار در شهر آبپخش دایر شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی استان بوشهر در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در استان بوشهر حدود 100 هزار هکتار اراضی آبی وجود دارد که تاکنون 25 هزار هکتار از این اراضی مجهز به آبیاری تحت فشار شده اند.\n\nمنصور نوذری افزود: با توجه به اینکه در منطقه دشتستان و تنگستان چیزی حدود 20 هزار هکتار نخیلات تحت پوشش شبکه آبیاری این مناطق هستند امکان آبیاری تحت فشار در این نخیلات وجود دارد.
کد خبر: ۱۹۸۸۴
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: نمایشگاه استانی تجهیزات آبیاری تحت فشار در شهر آبپخش دایر شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی استان بوشهر در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در استان بوشهر حدود 100 هزار هکتار اراضی آبی وجود دارد که تاکنون 25 هزار هکتار از این اراضی مجهز به آبیاری تحت فشار شده اند.

\n\n

منصور نوذری افزود: با توجه به اینکه در منطقه دشتستان و تنگستان چیزی حدود 20 هزار هکتار نخیلات تحت پوشش شبکه آبیاری این مناطق هستند امکان آبیاری تحت فشار در این نخیلات وجود دارد.

\n\n

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به رویه های جدید آبیاری که به روش تیپ است امکان آبیاری تحت فشار برای کشت های متراکم که تاکنون آبیاری تحت فشار برای آنها وجود نداشته میسر است.

\n\n

\n\n

نوذری گفت: حدود 75 هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح استان بوشهر آماده و بستر لازم برای ّآبیاری تحت فشار آنها وجود دارد.

\n\n

وی بیان داشت: در راستای توسعه آبیاری تحت فشار در بین کشاورزان و ارتباط بیشتر کشاورزان با تولیدکنندگان تجهیزات و لوازم آبیاری تحت فشار نمایشگاهی در همین ارتباط برگزار شد تا یک ارتباط مستقیم بین کشاورز و تولیدکننده در این حوزه برقرار شود.

\n\n

مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: در همین ارتباط دومین نمایشگاه تجهیزات آبیاری تحت فشار در سطح استان بوشهر با حضور تولید کنندگان و کارشناسان ملی در این حوزه از سراسر کشور در شهر آبپخش در کنار نخیلات برگزار شد.

\n\n

وی گفت: در این نمایشگاه کشاورزان بطور مستقیم و بدون واسطه می توانند تجهیزات و لوازم و تکنولوژی جدید خود را تهیه و منتقل کنند.

\n\n

نوذری تصریح کرد:کشاورزان استان بوشهر تاکنون تجهیزات آبیاری تحت فشار را از فروشگاه های دست سوم و چهارم می خریدند که متاسفانه از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار نبود.

\n\n

\n\n

وی گفت: برای آبیاری تحت فشار در سطح 20 هزار هکتار از نخیلات منطقه دشتستان و تنگستان مطالعه فاز یک آن انجام شده و عملیات اجرایی 170 هکتار بصورت پایلوت در دشتستان نیز در حال انجام است و همچنین دو هزارو400 هکتار از منطقه سعدآباد نیز در دست مطالعه است.

\n\n

در این نمایشگاه که به مدت سه روز دایر است انواع تجهیزات و ماشین آلات آبیاری تحت فشار با مشارکت تعدادی از شرکت های تولیدی داخلی کشور و همچنین بومی استان بوشهر در ورودی شهر آبپخش به نمایش گذاشته شد.

\n\n

همچنین کارشناسانی از حوزه جهاد کشاورزی استان بوشهرو شهرستان دشتستان در نمایشگاه حضور دارند که ضمن معرفی سیستم های نوین آبیاری آموزش های لازم در این حوزه را نیز به کشاورزان ارائه می دهند.

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر