شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بیانیه 6 بندی با محوریت «توجه ویژه به جایگاه شوراها در برنامه های بالادستی دولت» در پنجاه و چهارمین همایش مشترک شوراهای اسلامی با روسای شوراهای استان ها که به میزبای بوشهر برگزار می شد، صادر شد.
کد خبر: ۱۹۹۲۴
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷

فکرشهر: بیانیه 6 بندی با محوریت «توجه ویژه به جایگاه شوراها در برنامه های بالادستی دولت» در پنجاه و چهارمین همایش مشترک شوراهای اسلامی با روسای شوراهای استان ها که به میزبای بوشهر برگزار می شد، صادر شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران ، متن کامل این بیانیه بدین شرح است: "خداوند سبحان را سپاس می گوییم که توفیق خدمتگزاری به بندگانش را بر ما عنایت فرمود تا به پشتوانه اعتماد ایشان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در کمال آرامش و امنیت در هفته ای که به نام بوشهر نامگذاری شده است؛پنجاه و چهارمین همایش مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استانها را به صورت مشترک با روسای شوراهای استان به میزبانی مردم غیور و خونگرم شهر بوشهر برگزار نماییم.

\n\n

ما روسای شوراهای اسلامی به نمایندگی از جامعه بزرگ شورایی کشور بر این باور هستیم که مجموعه مسئولین کشور در تمامی عرصه ها تلاش وافر دارند تا خدمتی موثر تر انجام دهند و از این بابت خداوند متعال را شاکریم، لیکن مواردی در خصوص مدیریت شهری وجود دارد که موجبات تضعیف مدیریت شهری را فراهم می کند و مخالف اصول مترقی قانون اساسی است که شوراهای اسلامی را از ارکان تصمیم گیری و مدیریت کشور معرفی می کند.

\n\n

لذا ما خواسته های خود را که حاصل تبادل نظر در کمیسیون های تخصصی همایش بوشهر است به شرح زیر اعلام می داریم و از مسؤلین محترم انتظار می رود به خواسته های برحق جامعه شورایی کشور توجه نموده و در اجرایی نمودن آن ها اهتمام ویژه داشته باشند:

\n\n

1-درخصوص لایحه بودجه سالیانه کل کشور؛ خواستار افزایش بودجه شورای عالی استانها به منظور اختصاص به شوراهای اسلامی بخش ها، شهرستان ها و استانها هستیم و همچنین درخواست اصلاح مواد بودجه در راستای تخصیص بودجه مناسب به شهرداریها و دهیاری ها را داریم.

\n\n

2-با عنایت به توجه خاص قانون اساسی به جایگاه شوراها؛ متاسفانه این جایگاه در پیش نویس برنامه ششم توسعه کشور بصورت متناسب لحاظ نگردید،و لازم است اصلاحاتی در این برنامه صورت پذیرد و برنامه ششم ظرفیت های مناسب را برای توسعه پایدار شهرها ایجاد نماید.

\n\n

3-لایحه قانونی جامع مدیریت واحد شهری هر چه سریعتر با حضور نمایندگان شوراها و شهرداریها مورد بازنگری قرر گیرد.

\n\n

4-لایحه دائمی نمودن قانون مالیات بر ارزش افزوده فشار مضاعفی بر مدیریت شهری در تامین منابع مالی وارد می‌نماید و روند فعالیت شهرداری ها را با وقفه جدی مواجه خواهد نمود،لذا لازم است به نظرات کارشناسی و کاربردی مدیریت شهری توجه شود.

\n\n

5-از سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی با توجه به ماموریت های ذاتی این سازمان در مباحث فرهنگی و اجتماعی انتظار می رود و نسبت به تعامل و توجه شوراهای اسلامی شهر و روستا عنایت بیشتری داشته و در گام نخست تفاهم نامه همکاری فی ما بین سازمان و شورای عالی استانها به امضاء برسد.

\n\n

6-از شورای عالی استانها انتظار می رود نسبت به راه اندازی مجدد برنامه شورا و مردم از صدا و سیما و راه اندازی خبرگزاری شهر و انتشار مستمر ماهنامه شوراها اهتمام ورزند."

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر