جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از ثبت ۵۰۰ فرزند شهید و ایثارگر تحصیل کرده بیکار در سامانه بنیاد شهید این استان خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، ابراهیم تشکری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: توجه به خانواده‌های کسانی که برای آرامش تمام افراد جامعه جان خودشان را از دست دادند تنها بر عهده بنیاد شهید نیست بلکه تمام افراد جامعه وظیفه دارند طبق تاکیدات دین و وظیفه انسانی به این مهم توجه کنند.
کد خبر: ۲۰۳۱۲
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از ثبت ۵۰۰ فرزند شهید و ایثارگر تحصیل کرده بیکار در سامانه بنیاد شهید این استان خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، ابراهیم تشکری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: توجه به خانواده‌های کسانی که برای آرامش تمام افراد جامعه جان خودشان را از دست دادند تنها بر عهده بنیاد شهید نیست بلکه تمام افراد جامعه وظیفه دارند طبق تاکیدات دین و وظیفه انسانی به این مهم توجه کنند.

\n\n

وی با بیان اینکه اکنون بنیاد شهید در استان بیش از ۱۶۰ پرسنل دارد افزود: بنیاد شهید استان بوشهر ۱۰ اداره در سطح استان دارد و اداره شهرستان عسلویه نیز در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

\n\n

مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر عنوان کرد: در ابتدای ورود با حضور مستقیم در شهرستان‌ها و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران مشکلات آنها جمع‌آوری و طبق نظرات کارشناسی شده و سطح‌بندی از نظر ضرورت برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکلات صورت گرفت.

\n\n

ساماندهی تمام گلزارهای شهدای استان

\n\n

تشکری با اشاره به اینکه هزینه ساماندهی تمامی گلزارهای شهدای استان ۱۷ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های بنیاد شهید استان ساماندهی گلزارهای شهدا بود که با گرفته سهمیه بودجه قابل ملاحظه استانی در سال ۹۳ توانستیم ساماندهی تمامی ۲۱۱ گلزار شهداء استان را به اتمام برسانیم.

\n\n

وی  گفت: در سال ۹۴ جشن ساماندهی گلزار شهدای استان برگزار شد و کتابی نیز به نام سندی از بهشت که شناسنامه گلزارهای شهداء در آن بود به چاپ برسانیم.

\n\n

اجرای طرح سپاس

\n\n

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که اکنون تمامی خانواده‌ها با آن مواجه هستند معضلات اجتماعی است که خانواده های شهدا و ایثارگران نیز از این  موضوع جدا نیستند لذا در حوزه تعاون، مددکاری و مشاوره یکی از کارهای جدی ما شناسایی خانواده ها و انجام مشاوره برای آنها بود.

\n\n

تشکری با عنوان اینکه در بحث مددکاری و مشاوره کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود گفت: با تلاش همکارانمان در این استان توانستیم در زمینه مددکاری در سال ۹۴ در تیپ بندی کشوری مقام برتر را کسب کنیم.

\n\n

وی تصریح کرد: اجرای طرح سپاس(دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران) برای دو هزار و ۶۹۴ خانواده، ۵۷۵ مورد تسهیلات مسکن، ۶۰ مورد بهسازی مسکن والدین شهید از دیگر فعالیت در حوزه تعاون بوده است.

\n\n

رتبه سوم در اشتغال

\n\n

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان بوشهر اظهار داشت: طبق قانون خانواده شهدا و ایثارگران در استخدامی های ادارات دارای ۲۵ درصد سهمیه هستند و طبق نیاز ادارات و رشته‌ها و حرفه‌های موجود از فرزندان بیکار خانواده شهداء و یثارگران جذب کار می شوند.

\n\n

تشکری با عنوان اینکه اکنون ۵۰۰ فرزند بیکار شهید و ایثارگر در سامانه  ما ثبت هستند بیان کرد: علیرغم اینکه استان بوشهر در جذب اشتغال در کشور رتبه سوم را داراست اما سالانه بالغ بر ۱۶۰ نفر در دانشگاه ها فارق التحصیل می‌شوند و به آمار بیکاران می‌پیوندند.

\n\n

وی از پرداخت مبلغی بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال برای تسهیلات خوداشتغالی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: ۷۶۰ نفر نیز از تسهیلات مشاغل خانگی ما بهره مند شدند.

\n\n

برگزاری ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی

\n\n

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان بوشهر با اشاره به اینکه در دو سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات رفاهی برای خانواده‌ها داده شده است، عنوان کرد: سود این تسهیلات ۲۰ درصد بوده است.

\n\n

تشکری افزود: در زمینه معافیت از خدمت سربازی نیز طبق قانون نظام وظیفه ۷۵ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران مشمول معافیت شدند.

\n\n

وی یکی از مهمترین کارهای بنیاد شهید را بخش قعالیت های فرهنگی عنوان کرد و گفت: ۷۰۰ یادواره شهدا، یک هزار برنامه فرهنگی، اعزام ۱۳۰۰ نفر از خانواده ها به اردو ، نسب تصاویر شهدا و نام گزاری بالغ بر ۲۰۰ کوچه و اماکن شهری به نام شهدا از جمله کارهای فرهنگی ما در این اداره بوده است.

\n\n

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران از وجود ۲۸ حسینیه شهید در استان خبر داد و بیان کرد: این حسینیه ها فعال و متولیان آنها خانواده های شهدا هستند.

\n\n

۷۲ جانباز ۷۰ درصد در استان بوشهر

\n\n

تشکری با عنوان اینکه اکنون ۷۲ جانباز ۷۰ درصد در استان بوشهر وجود دارد گفت:  کتابی تحت عنوان «شما کی شهید شده اید؟» از خاطرات جانبازان ۷۰ درصد استان به چاپ رسیده است.

\n\n

وی به توجه ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر به اشاعه فرهنگ شهادت به زبان هنر اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر شهدا به پیشنهاد استان بوشهر برگزار شد و اکنون یک اداره کل نمایش و تئاتر ایثار و شهادت نیز در مرکز راه اندازی شده است.

\n\n

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از ساخت ۵ قطعه فیلم مستند در استان خبر داد و گفت: کارگردانی این فیلم را هنرمند شناخته شده استان سید رضا صافی بر عهده دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر