شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: امسال در شورای عالی محیط‌زیست کوه بیرمی به منطقه حفاظت‌شده تبدیل شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، حسین دلشب صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان دشتی در سال 95 که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان و به ریاست فرماندار دشتی تشکیل شد، اظهار داشت: شهرستان دشتی از لحاظ تنوع زیستی بی‌نظیر است و یکی از زیستگاه‌ها و شکارگاه‌های غنی استان بوشهر کوه مند دشتی است.
کد خبر: ۲۲۰۸۶
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: امسال در شورای عالی محیط‌زیست کوه بیرمی به منطقه حفاظت‌شده تبدیل شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، حسین دلشب صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان دشتی در سال 95 که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان و به ریاست فرماندار دشتی تشکیل شد، اظهار داشت: شهرستان دشتی از لحاظ تنوع زیستی بی‌نظیر است و یکی از زیستگاه‌ها و شکارگاه‌های غنی استان بوشهر کوه مند دشتی است.

\n\n

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر افزود: سرشماری در کوه مند انجام‌ شده و کوه بیرمی که بخشی از آن در شهرستان دشتی واقع‌شده است امسال در شورای عالی حفاظت محیط‌زیست ارتقا یافت و به منطقه حفاظت‌شده تبدیل شد و دو ایستگاه حفاظتی در سمت دشتی و تنگستان مستقر خواهند شد.

\n\n

وی ادامه داد: گنبد نمکی متعلق به استان بوشهر و دو شهرستان دشتی و دیر است و دو فرمانداری با محیط‌ زیست همکاری دارند، محیط‌زیست مرز نمی‌شناسد و باید از ظرفیت آن به‌خوبی استفاده کرد.

\n\n

دلشب خاطرنشان کرد: برای استقرار و آغاز فعالیت پارس شمالی، اعلام کرده‌ایم به‌هیچ‌وجه تا قبل از اینکه مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی، استراتژی و مدیریت بحران این پروژه انجام نشود اجازه فعالیت به پارس شمالی نخواهیم داد.

\n\n

وی افزود: پس از برجام پارس شمالی در اولویت وزارت نفت قرار گرفته و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از وزارت نفت خواستار مطالعات زیست‌محیطی و استراتژی این پروژه شده که باید با مدیریت این کار صورت گیرد.

\n\n

دلشب تأکید کرد: یکی از اهداف محیط‌زیست جلوگیری از آلودگی و توسعه پایدار است و ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان دشتی امسال جانمایی و عملیاتی می‌شود.

\n\n

وی افزود: پاسگاه محیط‌بانی محیط‌زیست در کوه مند در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر و با زیربنای 150 متر و بااعتبار 240 میلیون تومان احداث ‌شده است و دو نیروی پیمایی در آنجا مستقر و این پروژه امسال افتتاح می‌شود.

\n\n

دلشب گفت: کارخانه سیمان مند دشتی به اتمام رسیده و در آستانه افتتاح قرارگرفته و طرح مدیریت زیست‌محیطی دو کارخانه سیمان دشتستان و کنگان دریافت کردیم و تک فیلترهای این کارخانه‌ها تعویض شده و خوشبختانه در شرایط خوبی قرار دارند.

\n\n

وی از برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در استان خبر داد و افزود: پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ماه جاری در سالن کانون پرورش فکری و سینما بهمن بوشهر و در تمام شهرستان‌های استان اکران می‌شود.

\n\n

دلشب تأکید کرد: در راستای حفاظت از محیط‌زیست و دستورات مقام معظم رهبری به‌عنوان سیاست‌های کلی نظام، فعالیت‌های زیست‌محیطی در 17 مورد به استانداری‌ها، مدیران و ائمه جمعه ارسال شد.

\n\n

وی از شهرداری خورموج خواست تا نسبت به تهیه مکان دفع زباله و پسماند اقدام کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر