جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
فکرشهر: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: حجاب، عفاف و وقار و امثال این‌ها یک مسأله فکری، فرهنگی و عقیدتی است که برای ترویج آن باید از درون خانواده فعالیت‌ها را آغاز کنیم.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: اگر می‌خواهیم معضل فرهنگی در جامعه حل شود باید ابتدا این موضوع را از درون خانواده‌ها آغاز کنیم و به آن اهمیت بدهیم، سپس این مسائل در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و در جامعه و بازار‌ها رونق پیدا کند.
کد خبر: ۲۲۲۳۷
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: حجاب، عفاف و وقار و امثال این‌ها یک مسأله فکری، فرهنگی و عقیدتی است که برای ترویج آن باید از درون خانواده فعالیت‌ها را آغاز کنیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: اگر می‌خواهیم معضل فرهنگی در جامعه حل شود باید ابتدا این موضوع را از درون خانواده‌ها آغاز کنیم و به آن اهمیت بدهیم، سپس این مسائل در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و در جامعه و بازار‌ها رونق پیدا کند.

\n\n

وی عنوان کرد: پدر و مادر فقط نباید به فکر خوراک و پوشاک و جای خواب بچه‌ها باشند بلکه آن‌ها باید با تربیت فرزندان خود انسان سازی را در جامعه ترویج بدهند و به ابعاد گوناگون و مسائل فکری، فرهنگی و اعتقادی فرزندان خود اهمیت بدهند. خانه یک کلاس آموزشی و نمایشی برای فرزندان است که باید در آنجا محبت، احترام، ‌تواضع، ‌فروتنی و ایمان و عمل به آن‌ها را یاد بگیرند.

\n\n

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دختر ما وقتی به سن بلوغ می‌رسد باید از خانواده یاد بگیرد که حجاب و عفاف چیست و هم‌چنین پسران نیز باید یاد بگیرند که عفت و حیا یک مسأله‌ای است که باید به آن همواره اهمیت بدهند. اینگونه نباشد آن‌ها هر گونه که دوست دارند در خانه رفتار کنند و محرم و نامحرم برای آن‌ها هیچ معنایی نداشته باشند و وقتی وارد مدرسه شدند تازه بخواهند این اصول را فرا بگیرند اگر اینگونه باشد دچار مشکل می‌شویم.

\n\n

اکرمی تاکید کرد: متاسفانه ما در جامعه درس عفاف و حجاب می‌دهیم بعد می‌بینیم وسیله‌ای مثل ماهواره که ترویج ناهنجاری‌ها را در خانواده به دنبال دارد در اکثر خانواده‌ها یافت می‌شود. خانه، مدرسه، دبیرستان و دانشگاه، جامعه و بازار ما همگی باید به آنچه که می‌گویند عمل کنند اگر به آنچه که می‌گویند عمل نکنند تناقضاتی در جامعه رخ می‌دهد که این تناقضات به نفع هیچ فرهنگی نیست.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر