جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: محمد جواد ظریف، سید رضا صالحی امیری، منوچهر شاهسواری، حبیب ایل بیگی، علیرضا تابش، غلامرضا موسوی، حجت الله ایوبی از حاضران در سالن هستند...
کد خبر: ۳۱۳۱۶
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳

فکرشهر: اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از دقایقی پیش در یک روز بارانی از دقایقی پیش در برج میلاد شروع شد.

به گزارش فکرشهر، حدود ساعت 6 و 15 دقیقه درهای سالن برج میلاد باز شد و اجازه ورود به مهمانان داده شد.

محمد جواد ظریف، سید رضا صالحی امیری، منوچهر شاهسواری، حبیب ایل بیگی، علیرضا تابش، غلامرضا موسوی، حجت الله ایوبی از حاضران در سالن هستند.
 
 

دکور مراسم با المان‌های خانه‌های سنتی، گلدان‌های شمعدانی به سبک فیلم‌های علی حاتمی طراحی شده است.

مجری این مراسم احسان کرمی است.
 
محمد حيدري در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر يادداشتي را به شرح زير قرائت كرد:

خوشحالیم در سینمای ایران دعوا بر سر انتخاب و داوری است. اینجا جدل فرهنگی است بر عکس جدل های سیاسی دنیا. جدل های فرهنگی ذات انقلاب ماست. خوشحال هستیم که سینمای ما به مفاهیم شریف انقلاب می پردازد و سینمای ایران دست مردم را می فشارد. سینمای ایران برای فاصله ها پل می‌شود و هنرمندان سینما بر زخم‌ها بوسه می‌شوند و این افتخار ماست كه خادم سینمای ایران هستیم. این سینما مهم ترین و مشکل ترین هنر بعد از انقلاب ماست. ببایید مهربان‌تر باشیم و افتخار کنیم که تولید آرمان‌هایمان برای مردم عزیزمان است. سرمایه مردمی‌مان را پاس بداریم و فاصله هایمان را بی فاصله کنیم. 
 
 کرمی در بخش بعدي گفت: پاکت هایی که به دست من می رسند را تاکنون نخوانده ام و نمی دانم که سیمرغ ها بر شانه چه کسانی می نشيند. خودم هم هیجان دارم.
 
اولين بخش اهداي جوايز جشنواره آغاز شد. اهداي جايزه بهترين فيلم كوتاه جشنواره فيلم فجر دوره 35

سیمرغ بلورین فیلم کوتاه به کاوه مظاهری برای فیلم روتوش رسید.

 19:45 مظاهری برنده سيمرغ نمادين فجر 35 در بخش فيلم كوتاه گفت: از انجمن فیلم کوتاه و انجمن سینما جوان تشکر می کنم و از پویان شادمانفر و سونیا سنجری تدوینگر و بازیگر فیلمم تشکر می کنم. سیمرغم را به شش فیلمی تقدیم می کنم که در این شش سال می‌توانستند، صاحب سیمرغ شوند.

19:50 اعلام برگزيدگان بخش دوم؛ فيلم مستند جشنواره فجر 35

در اين بخش؛ سیمرغ بهترین دستاورد فنی و هنری در بخش مستند به سید وحید حسینی برای فعالیت پژوهشی در فیلم بزم رزم رسید.
 
سیمرغ بهترین دستاورد فنی و هنری در بخش مستند به سید وحید حسینی برای فعالیت پژوهشی در فیلم بزم رزم رسید.

در بخش بهترین کارگردانی فیلم مستند، سیمرغ بلورین بر شانه های یاسر خیر برای مستند آهستگی نشست.

در بخش بهترین فیلم مستند جشنواره هم جایزه به کارگردان متهمین دایره بیستم، حسام اسلامي رسید.

20:08 سيمرغ بلورين بهترين عكس جشنواره فجر به اميرحسين شجاعي برای «رگ خواب» اهدا شد.

20:11 سيمرغ بلورين بهترين چهره پردازي جشنواره فجر به ايمان اميدواري براي فيلم "زير سقف دودي" اهدا شد. او بدون هيچ سخني جايزه را دريافت و صحنه را ترك كرد.

20:13 سيمرغ بلورين بهترين جلوه هاي بصري جشنواره فجر به محمد قاسمي براي "ويلايي ها" اهدا شد. قاسمي در اين بخش گفت: براي دريافت اين جايزه زحمت زيادي كشيدم و از همه تشكر مي كنم.

20:15 سيمرغ بلورين بهترين جلوه هاي ويژه ميداني جشنواره فجر به آرش آقابيك براي فيلم "خفه گي"، "رگ خواب" اهدا شد. آقابيك در مراسم حضور نداشت و يكي از اقوام اين هنرمند، جايزه اش را دريافت كرد.

20:18 در بخش بهترین طراحی صحنه و لباس سیمرغ بلورین به بهزاد جعفری طادی برای فیلم ماجرا نیمروز رسید. بهزاد جعفری طادی جایزه اش را به همه عوامل ماجرای نیمروز هدیه داد.
 
20:22 پرویز آبنار برای فیلم «فراری» سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری را دریافت کرد و با حضور روی صحنه گفت: امشب جایی دعوت بودم که برای احترام به سینما خواستم، اینجا باشم، امشب مراسم ازدواج مانیا دختر اصغر شاهوردی است و من خوشحالم که این خبر خوب را اینجا اعلام می‌کنم.

20:28 سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مكمل مرد جشنواره فجر به نويد محمدزاده براي فيلم "بدون تاريخ بدون امضا" اهدا شد.
 
نوید محمدزاده که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرد، در میان تشویق بسیار حضار روی صحنه رفت و اظهار کرد: سال گذشته حرفی نزدم، اما امسال می‌گویم، خیلی خوشحالم امسال این جایزه را گرفتم. اتفاقی افتاد که بعد از اعلام نامزدها شیطنت کردند و اسامی را منتشر کردند، این کار قشنگ نیست، هیئت داوری اینجا هستند که از بزرگان سینما هستند، به آن‌ها باید احترام بگذاریم. سال بعد اگر من نامزد نشوم، باز هم باید احترام بگذارم. من حالا حالاها هستم و دوست دارم روی این صحنه بیایم و این جایزه بسیار ارزشمند است و یادمان باشد که دیوار این خانه از طلاست. 

20:32 سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مكمل زن جشنواره فجر به ثريا قاسمي براي فيلم "ويلايي ها" اهدا شد. قاسمي در سالن حضور نداشت.

20:35 سيمرغ بلورين بهترين موسيقي جشنواره فجر به كريستف رضايي براي فيلم "نگار" اهدا شد.
 
20:50 سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد تعلق گرفت به محسن تنابنده برای فراری.

محسن تنابنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «فراری» را دریافت کرد و گفت: می‌خواستم حرف بزنم، اما نوید محمدزاده همه حرف‌ها را گفت. از همه تشکر می‌کنم، مخصوصا از آقای داودنژاد و آقای کوثری که اجازه دادند در این فیلم بازی كنم.

20:53  در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول نامه‌ای قرائت شد که هیئت داوران بازی همه زنان بازیگر را تحسین کردند و از همین رو دو سیمرغ بلورین برای زنان در نظر گرفتند.

سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول زن تعلق گرفت به : مریلا زارعی برای زیر سقف دودی و لیلا حاتمی برای رگ خواب .
 
سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه تعلق گرفت به  کامبوزیا پرتوی برای فراری - پرتوی در مراسم حضور نداشت.
 
عليرضا داودنژاد سيمرغ بلورين بهترين كارگردان جشنواره را براي فيلم فراري از آن خود كرد.
 
علیرضا داودنژاد با حضور روی صحنه گفت: سوالی وجود دارد درباره اینکه چرا رسانه ملی درباره جشنواره و شور و حالی که در این مدت درباره سینما وجود دارد، به جای مشوق بودن و حمایت کردن، با کارهای خودشان بدنامی به وجود می‌آورند، یک جواب هست و اینکه وقتی رسانه ملی فیلم‌های ما را نمی‌خرد، تبلیغ نمی‌کند و نمی‌بینید، چرا انتظار دارید برنامه‌ای بسازد که قرار باشد از سینما حمایت کند؟

وی ادامه داد: وقتی رسانه ملی سینما را نمی‌بیند، قطعا برنامه‌ای پر از توهین و تحقیر می‌سازد، من امیدوارم این نگاه خصمانه و پر از کینه رسانه ملی نسبت به سینما پایان پیدا کند. 
 
 سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی تعلق گرفت به  وحید جلیلوند برای «بدون تاریخ ،بدون امضاء»
 
وحید جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ ،بدون امضاء» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرد و با حضور روی صحنه گفت: من مانند سایرین حرف‌های تلخی داشتم؛ رسانه ملی، برنامه هفت و آقای افخمی، تلاش کردید که ما با یکدیگر قهر کنیم، ما همدیگر را دوست داریم، یکدیگر را در آغوش می‌کشیم و به پیشکسوت‌هایمان احترام می‌گذاریم. ما همدیگر را دوست داریم اما شما سعی کردید میان ما فاصله بیندازید. 

ابراهیم ایرج زاد برای تابستان داغ، پوران درخشنده برای زیر سقف دودی، حسین مهدویان برای ماجرای نیمروز،علیرضا داوودنژاد برای فراری و رامبد جوان برای نگار از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سیمرغ بهترین فیلم هم تعلق گرفت به سیدمحمود رضوی برای «ماجرای نیمروز».

رضوی از تمامی هنرمندان «ماجرای نیمروز»خواست تا روی صحنه حاضر شوند و جایزه‌شان را بگیرند.

جهانگیرکوثری برای فراری، جواد نوروزبیگی برای تابستان داغ، پوران درخشنده برای زیر سقف دودی، علی جلیلوند برای بدون تاریخ، بدون امضاء از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

برای اهدای دو جایزه‌ی آخر جشنواره‌ی فیلم فجر؛ظریف،فریدون،ربیعی،ایوبی،معصومه ابتکار که محمد حیدری دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر هم آنها را همراهی می‌کرد،به روی سن حاضر شدند.

احسان کرمی مجری برنامه بدون هماهنگی خاصی از محمد جواد ظریف خواست تا برگزیده این بخش را بخواند.

سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی به محمود رضوی تهیه‌کننده فیلم «ماجرای نیمروز» اهدا شد.

سپس از منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما دعوت شد تا جایزه سیمرغ مردمی را اعلام کند.

دو فیلم «خوب،بد،جلف» و «آباجان» در بخش مردمی فیلم فجر تقدیر شدند و سیمرغ این بخش به «ماجرای نیمروز» به تهیه‌کنندگی محمود رضوی تعلق گرفت.

محسن چگینی و عبدالله اسکندری برای «خوب،بد جلف دعوت شدند که چگینی در مراسم نبود. اسکندری هم در سخنانی گفت:آرزو می‌کنم،سینمای ما روز به روز پیروزتر باشد.

هاتف علیمردانی کارگردان «آباجان» هم جایزه‌اش را به فاطمه معتمدآریا اهدا کرد.

و در نهایت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به «ماجرای نیمروز» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی و به کارگردانی مهدویان تعلق گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر