جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۷۸۳
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهرستان عسلویه گفت: روستاهای «بیدخون» و «چاه مبارک» به شهر تبدیل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عباس رضوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر وزیر کشور به استان بوشهر اظهار داشت: خواسته مردم شهرستان عسلویه رفع آلودگی هوا ناشی از تاسیسات گازی پارس جنوبی است که موجب ایجاد ضررهای جسمی و روانی برای مردم بومی و ساکنین شده است که می‌بایست هیئت دولت این موضوع را بررسی و برای رفع و کاهش آلودگی صنعتی در این شهرستان تصمیم گیری و اقدام عاجل کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان عسلویه افزود: خواسته دیگر که مربوط به تقسیمات کشوری در حوزه کاری وزیر کشور است ارتقای دو روستای بیدخون و چاه مبارک به شهر است.

وی ادامه داد: این مطالبه با توجه به داشتن تمام شرایط و زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء به شهر مدت‌ها است که مطرح شده و پیگیری‌ها و اقدامات زیادی از طریق مکاتبه و جلسات متعدد در تهران و استان و شهرستان با مسئولان توسط اینجانب صورت گرفته است.

رضوی بیان کرد: استاندار بوشهر و فرماندار و امام جمعه شهرستان عسلویه و امام جمعه اهل سنت عسلویه و شورای های اسلامی بیدخون و چاه مبارک و بخش های مرکزی و چاه مبارک  نیز در جلسات متعدد این خواسته مردم را مطرح کرده‌اند و قول‌های مساعدی داده شده ولی هنوز این خواسته تحقق پیدا نکرده است که می‌طلبد وزیر کشور شخصا ورود کرده و این موضوع در هیئت دولت پیگیری و به تصویب دولت برساند.

وی اضافه کرد: در این دو روستا بودجه‌ای که تهیه و تنظیم می‌شود از حیث رقم بودجه‌ای بالاتر از بسیاری از شهرها است. تعداد جمعیت بیشتر از میزان تعیین شده در قانون است و با توجه به اینکه جمعیت، پایه و اساس و سرمایه اصلی شهر محسوب می‌شود.

رضوی خاطرنشان کرد: در کنار آن وجود بسترهای مناسب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیبا شناختی، علمی، سیاسی، ارائه خدمات، بهداشتی و ورزشی ... در این دو روستا وجود دارد و با عنایت به حاکم بودن ساختار شهری متاسفانه  قوانین و مقررات دهیاری نمی‌تواند جواب‌گوی مدیریت شهری باشد و موجب مشکلاتی برای مردم و مسئولین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر