شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل هواشناسی بوشهر خبر داد؛
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.
کد خبر: ۳۲۵۱۲
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده افزایش تدریجی سرعت وزش باد شمال غربی از عصر امروز تا چند روز آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین طی این مدت با توجه به وزش شدید باد در مناطق مستعد تولید گرد و خاک، ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

وی افزود: با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی و در پی آن افزایش باد و تداوم وزش باد شدید شمالی طی روزهای یک‌شنبه تا اوایل روز سه‌شنبه نسبت به تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج دریا طی این مدت، هشدار داده می شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای یکشنبه و دوشنبه در سواحل استان سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش یابد.

شفیع‌خدایی بیان کرد: بر همین اساس توصیه می شود طی مدت زمان مذکور از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی خودداری شود.  

وی ادامه داد: وزش باد در منطقه و همچنین کشور همجوار(عراق)، باعث ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد و بر همین اساس غبار آلود بودن هوا و کاهش دید افقی و کیفیت هوا طی روزهای آینده دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت آسمان استان به تناوب ابری در برخی نقاط همراه با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت باد غالبا شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از امشب شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شفیع‌خدایی افزود: ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر به‌تدریج از امشب در سواحل شمالی و مرکزی استان ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتی متر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر