جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ از علت افت فوتبال برازجان تا عدم حضور در پرسپولیس تهران؛
فکرشهر: یکی از فوتبالیست های دهه هشتاد برازجان که با نبوغ ذاتی، همه را متحیرهنرنمایی خود در مستطیل سبز می کرد صادق گشنی بود، نوجوان جویای نامی که استارت فوتبال خود را سال 79 از باشگاه اتحاد برازجان کلید زد و تا مرحله پیوستن به پرسپولیس تهران پیش رفت ولی...
کد خبر: ۳۴۹۰۸
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

فکرشهر – رضا دهقان آزاد: فوتبال برازجان در دهه های گذشته شاهد ظهور فوتبالیست های مستعد متعددی بوده است که علیرغم توانمندی های بالای فنی، متاسفانه بنا به شرایط نامطلوب امکاناتی، تبلیغاتی ومحیطی آنچنان که باید و شاید نتوانسته اند در بالاترین سطح فوتبال کشور عرض اندام کنند.

یکی از فوتبالیست های دهه هشتاد برازجان که با نبوغ ذاتی، همه را متحیرهنرنمایی خود در مستطیل سبز می کرد صادق گشنی بود، نوجوان جویای نامی که استارت فوتبال خود را سال 79 از باشگاه اتحاد برازجان کلید زد و تا مرحله پیوستن به پرسپولیس تهران پیش رفت ولی این جادوگر فوتبال برازجان، بنا به دلایلی از جمله انتخاب های ناصحیح و عدم بهره گیری از مشاورین صاحب فن در انتخاب تیم، نتوانسته است تاکنون به جایگاه واقعی خود در فوتبال کشور دست یابد.

همه این موارد بهانه ای شد تا در این شماره باب صحبت با این فوتبالیست را آغاز کنیم. 

لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟ 
با سلام خدمت شما و تمام مخاطبین وخوانندگان هفته نامه فکرشهر
صادق گشنی متولد 1365 در دشتستان هستم.

تاکنون در چه باشگاههایی عضویت داشته اید؟
تا به امروز در تیم های اتحاد برازجان، پرسپولیس برازجان، ایرانجوان بوشهر، پیکان تهران، صنعت آبادان، آلومینیوم اراک و مس کرمان بازی کرده ام. 

فوتبال را با چه تیمی آغاز کردید؟ 
در سال 79 از باشگاه اتحاد برازجان که کار خود را آغاز نمودم و جا دارد همین جا از تمام مسوولین وقت باشگاه کمال تشکر را داشته باشم که واقعا در زمینه پرورش بازیکنان جوان در فوتبال بسیار زحمت می کشیدند.

زمانی در پرسپولیس برازجان بازی می کردید که این تیم در لیگ دسته دوم کشور بازی می کرد. از سال های حضورت در پرسپولیس بگویید؟
از سال 85 به پرسپولیس برازجان پیوستم  که بیشترین خاطرات خوب زندگی ورزشی ام مربوط به این تیم محبوب می باشد و اکثر دوستان خوبم نیز همبازی هایم در این تیم هستند.

امسال در ایرانجوان بوشهر حضور داشتید. درباره وضعیت قرارداد خود و شرایط باشگاه ایرانجوان توضیح دهید؟ 
قرارداد من امسال با باشگاه ایرانجوان بوشهر به پایان رسیده است.
شرایط باشگاه ایرانجوان شرایط خاصی ای است. اگر مسوولان بتوانند این تیم را از نظر مالی ساپورت کنند هر ساله می توانند بازیکنان بزرگی را به فوتبال ایران تحویل دهند البته با همین شرایط مالی نامناسب هم تقریبا در این کار موفق بوده اند. 

به نظر شما علت فراز و نشیب های زیاد ایرانجوان در مسابقات چیست؟
علت فراز و نشیب های این فصل تیم ما بیشتر شرایط مالی بود (البته در بعضی از بازی ها شرایط فنی هم باعث این فراز و نشیب ها بود) قرارداد بازیکنان ما خیلی بالا نبود حالا شما حساب کنید از همین قرارداد پائین درصد کمی از قرارداد در زمان نامناسبی به بازیکن پرداخت شود به نظر شما آیا این بازیکن می تواند شرایط روانی و فنی خوبی از خودش به نمایش بگذارد؟ به هر حال هر چه بود، گذشت.

در دوره ای به تیم لیگ برتری پیکان تهران رفتید. چرا پیکان را انتخاب کردید و علت جدایی شما از آن تیم چه بود؟ 
در سال 91 و بعد فصل موفقی که در ایرانجوان بوشهر داشتم چند پیشنهاد لیگ برتری به من شد که از بین آنها تصمیم گرفتم با آقای عبدالله ویسی که سرمربی پیکان بودند کار کنم و توانستم بازی های خوبی برای آنها انجام دهم در نیم فصل ایرانجوان بوشهر چون در کورس  صعود بودند از من خواستن که به تیم برگردم و کمک کنم و من هم برگشتم.

از تیم های لیگ برتری دیگری نیز پیشنهاد داشتید؟
بله. در آن سال ها از تیم های زیادی از جمله پیکان تهران، مس کرمان، نفت آبادان، فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران زمانی که آقای علی دایی سرمربی این تیم بودند هم پیشنهای از پرسپولیس تهران داشتم، در سر تمرینات آن هم شرکت کردم ولی بنا به یک سری از قوانین سازمان لیگ نتوانستم قرارداد ببندم.

تفاوت فوتبال بوشهر و برازجان را در چه می بینید؟
نمی توانم به این سوال جواب خوبی بدهم.
ولی می توانم به شما بگویم تفاوت فوتبال استان بوشهر با استان های دیگر از نظر زیرساخت ها بسیار زیاد است.

به نظر شما علت اصلی افت تیم های فوتبال در برازجان چیست؟
افت اصلی فوتبال برازجان در مدیریت آن است. البته عدم جذب منابع مالی نیز به این افت کمک کرده و تاثیر دارد.

بهترین سرمربی که تا حالا شاگردش بوده ای چه کسی بوده است؟
من از تمامی مربی هایم درس های زیادی یاد گرفته ام و دست همه آن ها را می بوسم.

فنی ترین فوتبالیستی که با او همبازی شده ای چه کسی است؟
بازیکنان خوبی را به یاد دارم ولی مهدی طارمی و حسین پورامینی خیلی خاص بوده اند.

چه کسانی را به عنوان الگو (داخلی و خارجی) خود قرار داده اید؟ 
الگو داخلی علی کریمی و الگو خارجی دل پیرو.

فوتبال و زندگی امروز خود را مدیون چه کسانی هستید؟
همیشه در تمام زندگی ام، چه در ورزش و چه در زندگی اجتماعی مدیون پدر، مادر و همسرم می باشم که از همین جا از آن ها تشکر فراوان می کنم.

شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ورزشی که دارید را برای خوانندگان ما بیان کنید؟
یکی از لحظات خوب زندگی ورزشی ام  تمرین کردن زیر نظر یکی از اسطوره های فوتبال ایران علی دائی بود و یکی از تلخ ترین آن ها نرسیدن با تیم ایرانجوان  به لیگ برتر و حذف در مرحله پلی آف بود.

بهترین باشگاه فوتبال استان از نگاه شما کدام است؟
تمامی باشگاه های با ریشه در استان بوشهر قابل احترام هستند که البته در این بین نمی توان از نام ایرانجوان بوشهر، شاهین بوشهر، پرسپولیس برازجان و پرسپولیس گناوه به راحتی گذشت.

چه پیشنهادی برای فوتبالیست های جوان برازجان که دوست دارند موفق شوند، دارید؟
تمرین، تغدیه مناسب، استراحت و در کنار آن درس و اخلاق مداری و احترام به بزرگتر را به بازیکن های جوان پیشنهاد می کنم.  

حرف آخر؟
در پایان از شما تشکر می کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشتید تا بتوانم صحبتی با مخاطبین خوب شما داشته باشم و آرزوی موفقیت برای شما و تمامی مردم عزیزم را دارم.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر