شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۱۸۳
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح های آب شیرین کن پیش بینی شده، این استان از بحران کم آبی فاصله می گیرد.

به گزارش فکرشهر، مسعود نصوری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه 80 درصد آب استان بوشهر از استان های همجوار تامین می شود ایجاد پایداری برای منابع تامین آب درون استانی ضروری است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط سال گذشته 20 هزار مترمکعب آب از آب شیرین کن های احداث شده در بوشهر و کنگان وارد مدار تولید شده است.

نصوری ادامه داد: همچنین احداث آب شیرین کن سیراف در شهرستان جم با تولید 28هزار مترمکعب آب نیز که از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال بخش خصوصی اجرا می شود.

وی بیان کرد: اجرا پروژه های خطوط انتقال، توزیع، مخازن و ایستگاه های پمپاژ، شبکه و پست های برق برای رسیدن آب آب شیرین کن سیراف به مصرف کنندگان در جم نیز با یکهزار و 80 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود که تاکنون 560 میلیارد ریال آن را وزارت نفت متقبل شده و پرداخت کرده است.

نصوری اظهارکرد: عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن هفت هزار و 500 مکعبی تنگستان با 180 میلیارد ریال اعتبار صورت می گیرد که سرمایه گذار آن نیز انتخاب شده و بزودی آغاز می شود.

وی افزود: برای شهرستان عسلویه نیز افزایش پنج هزار مترمکعبی آب را در دستور کار داریم که این از طریق احداث آب شیرین کن جدید و یا افزایش ظرفیت آب شیرین کن های کنونی محقق می شود.

نصوری اظهار داشت: با به بهره برداری رسیدن آب شیرین کن های پیش شده برای استان بوشهر در موضوع تامین آب تاحدودی ازبحران آب فاصله می گیریم و چنانچه ادبیات صحیح مصرف در کنار این میزان حجم آب تولیدی قرار نگیرد دوباره دچار بحران می شویم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت و مصرف 2 عامل مهم در حوزه مدیریت مصرف آب است افزود: با این حال چنانچه مصرف فراتر از الگوی مصرف صورت گیرد و از چارچوب خارج شود نیازی که براساس افزایش جمعیت پیش بینی کردیم، شکل نمی گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: کل روستاهای دارای سکنه استان بوشهر 619روستا و با جمعیت 312 هزار و 118 نفر است که از این شمار روستا 387 روستا با جمعیت بالای 20خانوار و دارای 305 هزار و 462 نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه 232 روستای استان بوشهر زیر 20 خانوار جمعیت دارد بیان کرد: از مجموع روستاهای استان بوشهر 452 روستا با جمعیت 281 هزار و 720 نفر از شبکه آبرسانی برخوردار هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر