شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۴۰۴
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: طرح تقویت بنیه علمی با توجه به نقش وتاثیری که در بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان این استان داشته با قوت ادامه می یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: طرح تقویت بنیه علمی در 2 سال گذشته با همت شوراها، دهیاری ها و شهرداری ها در استان بوشهر اجرا شد که تاثیر مستقیم در بهبود رتبه کنکور این استان داشته است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل طرح تقویت بنیه علمی امسال با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر از مقطع ابتدایی در سطح مدرسه های استان اجرا می شود.

گراوند بیان کرد: همه جامعه نسبت به تربیت نسل آینده مسئول هستند به همین دلیل ارتقای کیفیت آموزش در این استان نیازمند همکاری خانواده ها و دستگاه های اجرایی است.

استاندار بوشهر در باره گرایش دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای این استان گفت: رشته های فنی و حرفه ای با توجه به کارکرد و هدفی که در تربیت نیروی کار آینده برای آنها تعریف شده است باید تقویت شوند.

وی تاکید کرد: با انجام هدایت تحصیلی مناسب و گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای در آینده با مشکل کمتری در بخش اشتغال روبه رو می شویم.

گراوند گفت: فرهنگ سازی درزمینه گرایش به سمت رشته های فنی و حرفه ای باید به صورتی باشد که دانش آموزان با معدل بالا به این سمت گرایش پیدا کنند.

وی در باره تامین تجهیزات کارگاهی هنرستانهای فنی و حرفه ای بیان کرد: با هماهنگی و انسجام بین دستگاه های ذیربط و با بهره گیری از امکانات موجود زمینه تجهیز کارگاه ها و هنرستان های فنی و حرفه ای باید در استان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ساماندهی، توسعه رشته های فنی و حرفه ای، کاردانش و توسعه و تجهیز کارگاه های هنرستانها از برنامه های این اداره کل است.

ناصر کرمی افزود: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و براساس برنامه ششم توسعه قرار است تا پایان برنامه 50 درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای هدایت شوند.

کرمی گفت: برهمین اساس در زمان حاضر 40.6 درصد دانش آموزان استان بوشهر زیرپوشش آموزشهای فنی و حرفه ای قرار دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به تغییر نظام آموزشی و افزایش طول مدت تحصیل در رشته های هنرستانی از 2 به 3 سال انتظار می رود فضای کارگاهی و تجهیزاتی موجود در هنرستانهای استان افزایش یابد.

وی یادآور شد: کارگاههای موجود درهنرستانهای استان با کمبود تجهیزات بویژه در رشته های زیر گروه صنعت روبرو هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این کمبود تجهیزات بر کیفیت آموزش نیز تاثیر مستقیم دارد که انتظار می رود با تامین اعتبار لازم در حدود 15میلیارد ریال بخشی از نیازکارگاه های هنرستانهای استان تامین شود.

کرمی گفت: در زمان حاضر 425 کارگاه در قالب 137هنرستان شامل 115هنرستان دولتی و 22 هنرستان غیردولتی در استان بوشهر فعال هستند.

وی تاکید کرد: با وجود استقبال دانش آموزان استان از رشته های فنی و حرفه ای سال آینده با کمبود 102کارگاه هنرستانی روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این درحالی است که برخی کارگاه های هنرستانی موجود نیز استانداردهای لازم آموزشی را ندارند و به روز نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای رتبه کنکور، بهبود میانگین معدل نهایی دانش آموزان استان بوشهرگفت: تلاش می شود طرح تقویت بنیه علمی امسال با برنامه ریزی منسجم تری در استان اجرا و جایگاه استان در کنکور سراسری بهبود یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر