شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۲۲۰
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از طرح بررسی ملی شاخص‌های تغذیه‌ای کودکان زیر ۵ سال در شهرستان دشتستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، ماریا خویش دوست پیش از ظهر یکشنبه در نشست فعالان حوزه سلامت اظهار داشت: طرح ملی بررسی شاخص های تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال در ۱۵  مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی از اواخر آبان ماه در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: در این طرح، وضعیت تن‌سنجی، شاخص‌های تغذیه‌ای، رشد و تکامل و همچنین نشانگرهای ارزشیابی خدمات نظام سلامت بهداشتی در کودکان زیر پنج سال بررسی می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ادامه داد: در این بررسی دو پرسش‌گر با حضور در مراکز و خانه‌های بهداشت و دعوت از مادران دارای کودک زیر ۵ سال پرسشگری و اندازه‌گیری قد و وزن کودکان را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: در این طرح  ۱۳۲ نمونه از کودکان زیر پنج سال در ۱۵ مرکز و خانه بهداشت شهرستان بررسی می‌شوند.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه ستاد دشتستان نیز گفت: این طرح حدوداً هر ۱۰ سال یک بار برای تعیین وضعیت کوتاه قدی، کم وزنی، لاغری و اضافه وزن به عنوان عمده‌ترین شاخص های برنامه ریزی بهداشتی اجرا می شود.

حمیرا دهقانی افزود: هدف از اجرای این مطالعه ملی بررسی وضعیت تن سنجی و شاخص‌های دریافت غذایی، رشد و تکامل کودک همراه با برخی شاخص های کیفیت ارائه خدمات است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر