جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۵۴۶
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به این که طی هفته آتی اقدامات لازم برای بازگشایی جعبه سیاه این کشتی انجام می‌شود، دلیل ایجاد این سانحه دریایی به خوبی روشن می‌گردد.

به گزارش فکرشهر، محمد راستاد در مراسم یادبود سید ابوذر نظامی از جان‌باختگان کشتی سانچی در زادگاهش روستای میانخره شهرستان دشتی در استان بوشهر اظهار داشت: پس از وقوع حادثه برای کشتی سانچی اگر چه مسوولان امر به دقت موضوع را بررسی کردند و به موقع نیز مردم  را در جریان اخبار پیرامون این سانحه قرار دادند اما شاهد رواج یک‌سری شایعات در جامعه بودیم.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود که مردم بدون توجه به این شایعات که برخی از آنها مخرب است، صرفا از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی اخبار این بخش را پیگیری کنند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با وجود شایعات مربوط به قدیمی‌بودن این کشتی، سانچی یکی از جوان‌ترین کشتی‌های شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی بود که در سال 2008 تولید و به دلیل داشتن استانداردهای روز دنیا، بیمه بوده است در حالی که اگر فاقد استاندارهای لازم و قدیمی بود هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر به بیمه‌کردن این کشتی و محموله آن نمی‌شد.

راستاد عنوان کرد: در موضوع اطفاء حریق نیز 12 کشتی از کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن شرکت داشتند و  تیمی از متخصصین ایرانی نیز با حضور در کشور چین و شهر شانگهای مدیریت اطفاء حریق و تلاش برای نجات سرنشینان این کشتی دنبال می‌کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به این که طی هفته آتی اقدامات لازم برای بازگشایی جعبه سیاه این کشتی انجام می‌شود، دلیل ایجاد این سانحه دریایی به خوبی روشن می‌گردد.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص وضعیت شناسایی اجساد جان‌باختگان، بیان کرد: با انجام آزمایش‌های DNA به دنبال شناسایی پیکر جان‌باختگانی هستیم که تاکنون جسد آنها کشف شده است.

وی ادامه داد: همان‌طور که قبلا نیز اعلام کردم از زمان برخورد دو کشتی، هیچ‌گونه سیگنالی از کشتی سانچی دریافت نکردیم و هر اظهارنظری دیگری در این بخش صحیح نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر