شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
پس از انتشار گزارش «فکرشهر» انجام شد:
فکرشهر: پس از انتشار گزارش «فکرشهر» درباره طرح اسکان اجباری نیروهای پیمانکاری و کارگران منطقه ویژه انرژی پارس و انتشار گلایه های مشمولین اجباری طرح تبدیل کارکنان اقماری به روزکاری، سه نماینده مردم استان بوشهر در مجلس، به موضوع واکنش نشان داده و روز یکشنبه ـ 29 مهرماه 1397 ـ با امضای نامه ای به وزیر نفت، به موضوع اعتراض کردند...
کد خبر: ۴۸۸۱۷
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۹

فکرشهر: پس از انتشار گزارش «فکرشهر» درباره طرح اسکان اجباری نیروهای پیمانکاری و کارگران منطقه ویژه انرژی پارس و انتشار گلایه های مشمولین اجباری طرح تبدیل کارکنان اقماری به روزکاری، سه نماینده مردم استان بوشهر در مجلس، به موضوع واکنش نشان داده و روز یکشنبه ـ 29 مهرماه 1397 ـ با امضای نامه ای به وزیر نفت، به موضوع اعتراض کردند.

در این نامه که توسط سید کمال الدین شهریاری ـ نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس ـ محمدباقر سعادت ـ نماینده مردم دشتستان در مجلس ـ و عبدالحمید خدری ـ نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس ـ امضا و توسط دفتر شهریاری منتشر شده، خطاب به وزیر نفت آمده که: «وزارت نفت به مسوولیت اجتماعی خود در توسعه امکانات عمل کند تا هم مردم شریف از آن بهره مند شوند وهم پرسنل، روزکاری را بر اقماری کاری ترجیح دهند».

به گزارش فکرشهر، تنها نماینده استان که این نامه را امضا نکرده، سکینه الماسی ـ نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه ـ است که خود، یکی از حامیان اصلی اجرای این طرح است و با وجود مخالفت های کارکنان منطقه و حتی بومی های شهرستان های جنوبی استان بوشهر و این نامه نمایندگان استان، به موضوع هیچ واکنشی نشان نداده است و به نظر می رسد همچنان در حال دنیال کردن اجرای این طرح است.

به گزارش فکرشهر، اجرای طرح اسکان اقماری مورد نظر وزارت نفت و تبدیل اشتغال 14 به 14 به روزکاری، هنوز در سایر مناطق نفتی و گازی کشور، اجرایی نشده است با این وجود، به کارکنان منطقه ویزه پارس جنوبی که حدود 2 هزار نفر هستند، ابلاغ شده که از آبان ماه باید در منطقه ساکن شوند و همین امر با وجود مشکلات عدیده زیرساختی و محیط زیستی عسلویه، اعتراض کارکنان را باعث شده است؛ اعتراضی که هر کارشناسی با کمی بررسی، می تواند آن را وارد اعلام کند.

نامه ارسالی نمایندگان استان بوشهر به وزیر نفت

 

نظرات بینندگان
علیرضا
|
-
|
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
با سلام واقعا این طرح روزکاری ظالمانه است وخیانت به خانواده‌های کارگران زحمتکش است
محسن
|
-
|
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
هدف کسانی که با اقماری کاری مخالفت میکنند مسلماٌ اشتغالزایی نیست چون با اجرای روز کاری قطعا خیلی از نیروها تعدیل می شوند . هدف این افراد رونق گرفتن نقاط کور استان بوشهر است که کارگران و کارکنان شاغل در عسلویه پول خونشون رو در جاهایی که حداقل امکانات رو برای زندگی ندارند هزینه کنند .
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر