شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۱۱۶
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر در استان نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای آموزش مردم است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر سعید کشمیری افزود: با انجام مطالعه‌ای بر روی دو هزار نفر از ساکنان ۱۰ شهرستان استان بوشهر عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر را ارزیابی کردیم و نتایج آن برای دستگاه‌هایی که مسئول برنامه‌ریزی هستند، فرستاده شد.

وی با اشاره به‌ضرورت آموزش مردم از طریق رسانه‌های استان بوشهر، بیان کرد: با توجه به مصرف بالای دخانیات، نداشتن تحرک کافی و چاقی مردم در این استان، نیازمند انعقاد تفاهم‌نامه با فرمانداری‌ها، آموزش و پروش و صداوسیما به‌منظور فرهنگ‌سازی صحیح هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه آمار دیابت در استان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: آنچه امروزه بیشتر از توسعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اهمیت پیدا می‌کند، اصلاح سبک زندگی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری و کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر است.

کشمیری با هشدار درباره مصرف دخانیات در استان بوشهر گفت: آمار استعمال دخانیات در شهرستان دشتی به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر