جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۰۷۶
پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: برای رونق تجارت و اقتصادی باید استثنائات تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی در بندر بوشهر برداشته شود تا گمرکات و بنادر استان بوشهر از حالت رکود حاکم اقتصادی خارج شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، خورشید گزدرازی با گرامیداشت سال رونق تولید و با تاکید بر نقش مهم فعالان اقتصادی در تحقق شعار امسال اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام رونق  تولید نام‌گذاری کردند که در این راستا اتاق بازرگانی نقش مهم و ارزنده‌ای در این راستا دارد.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی استان بوشهر در راستای توسعه اقتصادی برنامه‌‌ها و طرح‌های مهمی اجراء کردند گفت: اتاق بازرگانی بوشهر در سال 1397 همگام با دولت و ملت در راستای تولید و توسعه اقتصادی برنامه‌های مهمی تدوین و اجراء کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر افزود: با توجه به وجود سختی‌ها، تحریم‌های ظالمانه آمریکا، اروپا و کشورهای همسایه، اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی بوشهر همکاری‌های خوبی با دولت و سیاست‌ها داشتند و از بروز برخی مشکلات اقتصادی جلوگیری کردند.

گزدرازی از افزایش صادرات از بنادر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: فعالان اقتصادی با وجود تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن، توانستند با ارائه راهکارهای لازم، ضمن افزایش تولید توانستند صادرات خود را به کشورهای هدف افزایش دهند.

وی، با اشاره به ایجاد بازارهای خوب در کشورهای مختلف از جمله قطر و اورآسیا برای افزایش صادرات خاطر نشان کرد: تولید محصولات کشاورزی، آبزی‌پروری و مواد معدنی استان بوشهر سال قبل افزایش یافت که این مهم زمینه صادرات آن به کشورهای قطر و اورآسیا را فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر از تولید 21 هزار تن میگوی پرورشی در اراضی ساحلی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: فعالان اقتصادی با همکاری مدیران دولتی استان بوشهر، توانستند با مدیریت در حوزه تولید و صادرات به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابند.

گزدرازی با اشاره به ایجاد پایانه‌های صادراتی در سواحل استان بوشهر افزود: سال گذشته صادرات مواد معدنی، محصولات کشاورزی و آبزیان پرورشی به کشورهای کویت، قطر، هندوستان، عمان و حمل کالای کانتینری افزایش یافت و موفقیت‌های قابل توجهی حاصل شد.

وی، از صادرات محصولات میوه و تره‌بار از بنادر این استان خبر داد و بیان کرد: یکی از بنادر فعال استان بوشهر در صادرات میوه و تره‌بار  و مواد غذایی بندر دیر بود که سال گذشته صادرات در این حوزه چشمگیر  و از افزایش 80 درصدی  مواجه بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر اولویت امسال با توجه به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، رونق تولید دانست و تاکید کرد: رونق تولید زمانی محقق می‌‌شود که تولید محصولات، صادرات محور شود.

گزدرازی، رساندن بازارهای صادراتی به ثبات واقعی را از راهکارهای رونق تولید دانست و تصریح کرد: باید بازارهای صادراتی محصولات ایرانی در کشورهای مختلف مورد توجه قرار بگیرد تا زمینه رونق اقتصادی در کشور محقق شود.

وی با تاکید بر توجه دولت به ظرفیت‌های اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی خاطر نشان کرد: دولت باید اتاق بازرگانی همراه و همگام خودشان ببینند و به عنوان مشاوران مهم سه قوه قلمداد کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر، تجارت و بازرگانی به عنوان معاش مردم استان بوشهر دانست و گفت: برای رونق تجارت در استان بوشهر باید تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی در این استان مورد توجه قرار بگیرد تا گمرکات و بنادر استان بوشهر از رکود حاکم خارج شود.

   گزدرازی، نیاز استان بوشهر را توسعه، اشتغال و رونق دانست و تاکید کرد: برای تحقق این مهم، نیاز است دولت به بسته‌های پیشنهادی فعالان اقتصادی توجه کند.

وی تنها راه  رفع رکود بندر بوشهر را برداشتن استثناهای تخفیف سودبازرگانی دانست و افزود:  تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی که با استثناهایی همراه است سبب محروم شدن استان بوشهر از انتقال کالاهای تجاری به بندر بوشهر و رکود اقتصادی شده که فعالان اقتصادی خواستار رفع رکود با حذف استثنائات تخفیف سود بازرگانی هستند  تا زمینه ترغیب فعالان اقتصادی برای فعالیت در این بندر کهن فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر