شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۰۲۳
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت تحقق سند مرجع مهندسی فرهنگی کشور است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: سند مهندسی فرهنگی سند بسیار مهمی است که بیش ازسه هزار نفر از کارشناسان کشور در تهیه و تدوین این سند همکاری کرده اند و مطالعه زیادی دراین خصوص انجام شده است.

حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی افزود: برنامه‌هایی باید در ذیل سند مهندسی فرهنگی شکل بگیرد که در این زمینه شورای فرهنگ عمومی استان‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی گفت: سند مهندسی فرهنگی اگر بخواهد برش‌های استانی و ظرفیت‌های استانی را دنبال کند درصدد این نیست که شورای مجزایی غیر از شورای فرهنگ عمومی داشته باشد.

حجت الاسلام عاملی افزود:  در جلسه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایندگانی که استان ها باید در ستاد مهندسی فرهنگی داشته باشند تعیین و به رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی پشتوانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگ عمومی است و توقع می‌رود این شورا تنها محلی برای دریافت، هماهنگی و برنامه ریزی نباشد بلکه خود را یک ظرفیت ملی برای تهیه دستور کارشورای عالی انقلاب فرهنگی بداند.

عاملی افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها باید به فرهنگ سلامت، علم و فناوری، سبک زندگی و روابط اجتماعی توجه ویژه شود. شورای فرهنگ عمومی باید نقش تاثیرپذیر خود را در حوزه‌های اجتماعی جامعه در فضای ملی بیشتر نشان دهد.

وی گفت: استان بوشهر صاحب علمای بزرگ، مفاخر فکری و اندیشه‌ای بزرگ است و انسجامی که در این استان وجود دارد حکایت از وجود ظرفیت بسیار مهم برای رشد و توسعه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم گفت: امید است با تدوین سند جامع فرهنگ عمومی استان بوشهر این مهم هم بعنوان الگو در اختیار دیگر استان‌ها قرار گیرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: هرچند استان بوشهر در صنعت و انرژی برتر است اما اگر در عرصه فرهنگ بستر ساز، و مدیر و تعیین کننده نباشد این صنعت نظام فرهنگی را برهم می‌زند. برای رسیدن به پیشرفت در همه زمینه‌ها در گام نخست باید فرهنگ نهادینه شود در غیر این صورت به نتیجه نخواهیم رسید.

وی گفت:  استان بوشهر از جمله استان‌های فرهنگی در حوزه خلیج فارس است که در بسیاری از نوآوری‌های علمی و فرهنگی به عنوان مرجع شناخته شده و به عنوان عنصر بسیار مؤثر در وحدت اقوام مطرح بوده و هست.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از شوراهای برتر والگو و در عرصه قرآنی به عنوان ممتاز و جزء پنج استان امن کشور به شمار می‌رود.

وی برضرورت تعیین 15  آبان بعنوان سالروز مبارزات ضد استعماری زنان ایران در تقویم رسمی کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به قیام ضد استعماری زنان لرده دشتستان، استان بوشهر می‌تواند پیشتاز این حرکت باشد.

استاندار بوشهر نیز گفت: دشمن در صدد ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی است که شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه خنثی کردن توطئه‌های دشمن در این زمینه اقدام کند.

عبدالکریم گراوند افزود: دشمن امروز با تمام ابزارها برای ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی و القای این فکر در بین جوانان برنامه ریزی می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر