جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۵۸۱۱۰
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵

فکرشهر: رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: مراقبت‌های درمانی کودک آسیب‌دیده در کارواش با بهبودی وی به پایان رسید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دکتر عاطفه اسفندیاری بیان کرد: مبین کودکی است که 12 خرداد امسال توسط اورژانس اجتماعی در یک کارواش در بوشهر پیدا شد و با توجه به اینکه مورد آزار قرار گرفته بود برای درمان به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شد.

وی با اشاره به خدمات ارائه‌ شده به این کودک افزود: از بدو ورود کودک آسیب‌دیده به مرکز درمانی  ارائه خدمات تخصصی پزشکی و همچنین خدمات مددکاری به وی آغاز شد.

مددکار اجتماعی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: هم‌زمان با انتقال این کودک هماهنگی‌های لازم با اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی بوشهر نیز صورت گرفت و خدمات تخصصی مشاوره‌ای و مددکاری به وی ارائه شد.

سیمین بهزادی با اشاره به اینکه در تعریف سازمان بهداشت جهانی از مفهوم کودک‌آزاری هرگونه بدرفتاری فیزیکی یا عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا استثمار تجاری یا انواع استثمار که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به ‌سلامت، بقا، رشد یا کرامت کودک شود را شامل می‌شود افزود: بدون هیچ تردیدی وضعیت این کودک ۸ ساله با تعریف سازمان بهداشت جهانی از مفهوم کودک‌آزاری مطابقت داشت.

وی اضافه کرد: کودک بلافاصله پس از ویزیت متخصص کودکان در بخش کودکان تحت مراقبت‌های ویژه پرستاری و پزشکی قرار گرفت و در این فاصله توسط متخصصان عفونی، جراحی، ارتوپدی و پوست ویزیت و اقدامات درمانی لازم انجام شد.

مددکار مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر خاطرنشان کرد: واحد مددکاری بیمارستان در تمام مدت بستری، بیمار را ویزیت کرده و کارکنان این واحد از ابتدا تاکنون در زمینه تامین مایحتاج مورد نیاز و مشاوره روزانه با کودک همراه بوده‌اند.

وی گفت: کودک آزار دیده پس گذراندن دوره درمانی حدود یک‌ ماهه با بهبودی کامل از مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارسی بوشهر ترخیص شد و به سازمان بهزیستی انتقال یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر