شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۹۰۲
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

فکرشهر:  طرح سند جامع پدافند غیر عامل در تمام استان‌های کشوردر حال اجراست و انتظار می‌رود با توجه به اهمیت این طرح در استان بوشهر براساس برنامه‌ریزی‌ها تکمیل شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل این استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل همکاری لازم را داشته باشند و با توجه به مسائل حفاظتی و هماهنگی که با حراست کل کشور و استان انجام شده نگرانی از بابت اطلاعات نداشته باشند.

مجید خورشیدی اضافه کرد: با برطرف کردن مشکلات و موانع باید تلاش شود عقب‌ماندگی موجود در زمینه تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان بوشهر جبران شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر ادامه داد: انتظار می‌رود با همکاری همه مدیران و کارگروه‌ها شاهد تکمیل جدول کاری طرح پدافند غیرعامل در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.

جانشین معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: طرح سند جامع پدافند غیرعامل تا پایان امسال در تمام استان‌های کشور اجرا و برای اجرای این طرح از ظرفیت متخصصان استفاده می‌شود.

عزیزالله خسروجردی افزود: براساس برنامه ریزی‌ها در ۳۱ استان کشورقرارداد منعقد و ۵۰ درصد مطالعه از سوی مجریان و دانشگاهیان انجام شده است و امید می رود مطالعات طرح تا پایان سال به پایان برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر طرح جامع پدافند غیرعامل استان کرمان تکمیل، استان مازندران با حضور استاندار به تصویب رسیده، استان زنجان ۹۰ درصد و بخش قابل توجهی از استان‌ها بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند.

وی برضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با شرکت مجری برای تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل در این استان تاکید کرد.

خسروجردی گفت: صفر تا ۱۰۰ پدافند غیرعامل هر استان با مدیرکل پدافند غیرعامل است و مطالعات هم زیر نظر مدیرکل پدافند انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس تفاهم نامه وزیر کشور با رئیس سازمان پدافند غیرعامل مقرر شد ۵۰ درصد هزینه‌ها از سوی سازمان پدافند غیرعامل و ۵۰ درصد هم از سوی وزارت کشور تامین شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: طرح سند جامع پدافند غیر عامل در این استان ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده باید تا آخر امسال این طرح تکمیل شود.

حمزه اعتماد افزود: طرح جامع پدافند غیر عامل در منطقه ویژه پارس باید تکمیل و افزون برآن در مراکز شهرستان‌های استان بوشهر نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای کامل طرح جامع پدافند غیر عامل شناخت دقیقی از دارایی‌های استان به دست می‌آید و در قالب این طرح‌ها انواع تهدیدها و نقاط آسیب شناسایی و راهکارهای لازم برای جلوگیری از آسیب‌ها ارائه می‌شود.

اعتماد گفت: طرح سند جامع پدافند غیرعامل نقشه راهی برای استان‌هاست که انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم برای تدوین این سند داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر