جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۰۳۶
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳

فکرشهر: کنگره یکصد و چهارمین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس در دلوار برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این کنگره با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و گرامیداشت یاد حماسه سازان قیام جنوب به ویژه سردار رشید اسلام شهید رئیسعلی دلواری گفت: شهید رئیسعلی دلواری با مقاومت توانست با تکیه بر عنایت الهی در مقابل انگلیس مستکبر ایستادگی کند. او و همرزمان و همراهانش در مقابل استعمار انپلیس ایستادند و پیروز شدند.  

سردار حسین اشتری افزود: روحیه استقلال طلبی از ویژگی های بارز این سردار رشید است.

سازش ناپذیری در برابر ظلم، پیروی از مرجعیت از ویژگیهای ممتاز و درس آموز قیام جنوب است.

وی گفت: او سرداری مبارز و شجاع بود که با فرهنگ دینی بزرگ شده بود. او با پیروی از قیام عاشورا راه خودش را انتخاب کرد. او هم چون حسین بن علی(ع) در برابر استبداد و ظلم ظالمان ایستاد و برای ادای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

سردار اشتری افزود: ما از زندگی این سردار شجاع و مبارز درس مقاومت در برابر دشمن را می آموزیم. هر کسی چشم طمع به سرزمین ما دارد باید مقابلش ایستاد. در حین مبارزه نمی توان سازش کرد. نمی توان مذاکره کرد. او مقاومت کرد و پیروز شد.  

وی گفت: امروز هم ما اگر می خواهیم دهها سال آینده نام ما به نیکی بماند باید استقامت کنیم. ما نمی توانیم مشکلات خود را با قول دشمن حل کنیم. امروز مقابله با دشمن در عرصه اقتصادی و فرهنگی است. امروز جنگ اراده هاست. 

سردار اشتری افزود: ما امروز می گوییم اگر شهید دلواری در دوره خفقان و استکبار در گوشه ای از کشور مبارزه و مقاومت کرد به پیروی از او مردم بوشهر در دوران دفاع مقدس و مقابله با تروریست ها حماسه آفریدند.

وی گفت: آینده ای درخشان در سایه مقاومت در انتظار مردم بزرگ ایران است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر هم گفت: حماسه شهید رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس را گرامی می داریم.

خورشیدی افزود: دلوار مهد حماسه است. ما مفتخریم در سرزمین حماسه ها به سر می بریم. زمانی که سرزمین ما مورد تاخت و تاز بریتانیا قرار گرفت و در این برهه حساس در خطه جنوب با رهبری روحانیت سردار رئیسعلی دلواری غیرت و حماسه ملی را تجدید کرد تا هویت ایران بماند و بیش از دو هزار شهید استان تداوم بخش این حماسه بودند. 

امام جمعه دلوار هم گفت: قیام سردار شهید رئیسعلی دلواری قیامی الهی، اعتقادی و معنوی و برگرفته از قیام عاشورا بود.

حجت الاسلام زاهددوست افزود:  ما از مکتب رئیسعلی دلواری درس مجاهدت، ایستادگی، مردانگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی متجاوزان را می آموزیم.   او به ما درس ایثار و اخلاص و اطاعت از مراجع و علمای دین داد و این درس ها را از مکتب عاشورا آموخته بود.
او هم در عرصه تهدید و تحریم و تطمیع دشمن مواجه شد اما استقامت که از مکتب عاشورا آموخته بود باعث شد این سردار شجاع و مومن جنوب در مقابل هیچ کدام از نقشه های دشمن تسلیم نشد و مقاومت کرد. 

فرماندار تنگستان هم گفت: استان دارالحماسه بوشهر دیار تنگستان و دلوار هویت مردانی دلیر چون شهید رئیسعلی دلواری پیشگام مبارزه با استعمار انگلیس است. 

رفیعی پور افزود: رئیسعلی دلواری نماد فرهنگ و روحیه استعمارستیزی مردم جنوب است. عمل به تکلیف دینی و مرجعیت دینی و دفاع از آب و خاک از ویژگی های بارز قیام شهید رئیسعلی دلواری بود.

فرمانده سپاه امام صادق استان نیز گفت: استان بوشهر در مبارزه با استعمار شهید رئیسعلی دلواری، در مقابل استبداد شهید ابوتراب عاشوری و در مقابل استکبار شهید مهدوی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد. 

سردار علی رزمجو افزود: کنگره سرداران و دو هزار شهید استان امسال در استان برگزار می شود و امروز کنگره شهید رئیسعلی دلواری اولین اجلاسیه برگزاری این کنگره است.

وی گفت: این کنگره 25دی برگزار می شود.

در پایان این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران قیام تنگستان، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر